Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wolfyswe
#1155191
Momentum skrev:
Wolfyswe skrev:Jag hämtade ut en V60 -17 med riktigt navigation för 3 veckor sedan
Då har du inte "Internetkarta"
Ah, gött, då slipper jag leta =)
Har dock appar, kan ju kontrollera att de fungerar för det verkar ju vara problem med. Fast jag använder inte apparna, sega och såg inget av intresse. Finns det ens någon app som är bra som du inte snabbare kollar via mobilen? ??:-/
Användarvisningsbild
av Derank
#1155214
Nä. apparna suger verkligen, jag kollade mest bara för att se om något överhuvudtaget fungerade, det gör mig detsamma då jag inte använder vare sig kartan el några appar. Ska in på service om ett par veckor vet inet ens om man ska idas nämna att de inte fungerar för jag betvivlar att meken kan göra något iaf, Jag känner ingen som använder dessa appar el kartan och jag tror att de på verkstäderna har lite el ingen koll alls på detta, då det verkar vara väldigt få som ens använder dom, en flopp skulle jag kalla det, förstår inet ens hur man kunde marknadsföra connect som man gjorde:

Sensus Connect
Sensus Connect är Volvos nya infotainmentsystem som ger dig information, underhållning och funktioner som förenklar ditt ägande. Sensus Connect innebär att din Volvo är uppkopplad mot omvärlden och ger dig det du behöver, när du behöver det.
Sensus Connect
Sensus Connect har ett uppgraderat användargränssnitt med flera innovativa funktioner, som molnbaserade tjänster integrerade i bilen, förbättrad navigation med 3D-kartor och gratis uppdatering av kartor, lokal sökfunktion och möjlighet att på distans skicka destinationsanvisningar till bilen (Send to Car).

Det finns även möjlighet att välja till 3G-modem (Volvo on Call) med Wi-Fi hotspot för bättre uppkoppling mot internet. Det här innebär att du inte behöver ansluta din telefon utan genom att sätta in ett personligt SIM-kort i Volvo On Call-modemet så kopplar bilen upp sig per automatik till internet.

Webbradio, streaming av musik via Bluetooth och andra underhållningstjänster är möjliga. Flera av infotainment- och navigationsfunktionerna går att navigera via röststyrning.
Manövrera Sensus Connect
Volvo Sensus Connect sammanför och presenterar många funktioner i flera av bilens system på mittkonsolens bildskärm. Med mittkonsolens knappar och reglage eller rattens högra knappsats kan funktioner aktiveras eller deaktiveras och många varierande inställningar kan göras.
Sensus Connect modellår 15
Från och med modellår 15 kommer alla nya Volvo-modeller ha ett uppdaterat Sensus Connect-system. Förare som redan har Sensus Connect i sina bilar kommer att erbjudas en uppdatering av sina system. För mer information, kontakta din Volvoåterförsäljare.
Tillgängliga funktioner
Sensus Connect modellår 15 innehåller bland annat nedan listade tjänster (en del av tjänsterna kräver att du har ett abonnemang).

Tjänster
Sensus Connect ger dig tillgång till en rad appar som hjälper dig att hålla kontakt med din bil och verkstad. Sensus Connect erbjuder även uppdatering av appar och mjukvara i din bil. Nedan listas de tjänster Sensus Connect erbjuder för att underlätta ditt bilägande.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1155215
Nej, de är hopplöst frånåkta av mobiler. Använder bara Tunein, och den är smärtsamt långsam.
Skulle tro att integrerade/egna system är helt borta inom några år, till förmån för spegling av mobiler.
Användarvisningsbild
av Derank
#1155226
Problemet med spegling av mobilen är att tex Volvo vill styra vilka appar vi använder och när vi använder dom, jag hoppas men jag tror tyvär aldrig vi kommer få se en spegling av tex en androidmobil rakt av i bilen och ha full tillgång till allt under färd.

Tänk dig själv om du kunde spegla Waze i bilens display, Volvo skulle aldrig sälja en enda Nav, eller spela upp dina streamade filmer för medpassageraren, volvo skulle aldrig tillåta det...
Användarvisningsbild
av Derank
#1155228
I tex Seat kan du spegla en Applemobil, men det är bara ett fåtal appar som fungerar,
av Henkan
#1156799
Jag testade igår i min S60 2017 och det funkade, kunde zooma in till max, 50m eller vad det kan ha varit. Däremot tycker jag att TuneIn krånglat de senaste dagarna, varit segare än normalt men den är ju nästan oanvändbar ändå.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
#1156994
Min bil var hos åf i torsdags men svaren var inte det jag ville höra, meken är relativt färsk och mumlade något om att jag måste köpa sensus navigation :roll: så fortsättning följer...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]