Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LasseW
#1159746
Har nu haft min XC60 My15 hos Bilia för att fixa så att Internet Kartan fungerar igen. Man har uppgraderat programvaran som innehåller Internet Kartan. Dom hade svårt att säga vad felet berodde på, men troligen en konsekvens av programvaru uppdateringen i samband med 2 års servicen. Man tog kostnaden i och med att jag upplevde att felet kom efter servicen. Hoppas att det kommer att fungera nu!
Användarvisningsbild
av Blixnabb
#1159818
Blixnabb skrev:Nu är det fixat, ÅF körde in en uppdatering, synd att de inte gjorde det från första början på servicen för någon vecka sedan...


Skickat från min iPad med Tapatalk
Nu funkar dessutom funktionen med att jag får sms direkt i sensus skärmen, via iphone 6s med senaste ios, men fortfarande bedrövligt dålig volym på samtalet.
Användarvisningsbild
av Derank
#1159826
Hmm, märke att nu efter uppdateringen av ICM startar inte låtarna i spotify per automatik längre, man får gå in i undermenyn i sensus och välja spela/start el vad det nu stod.

Och idag hängde sig hela systemet under färd, hakade upp sig på fliken "My Car" en norsk reset fixade biffen som vanligt.

Alltid nå crap när Volvo uppdaterat något. Och idag åkte trimmfilen in igen, och denna gång har de ställt på den ännu mer, satan vad den går nu :-@
av Strömsö
#1161802
Trotts att vi påtalat problemet flera gånger för återförsäljaren. För Volvo. Så har det inte löst sig med den försvunna kartan. Det är bedrövligt dåligt att man inte får hjälp med detta. Mailat Volvo och får till svar att man felsöker... Man kan väl knappast felsöka i tre veckor. Det går att åka till månen, men att fixa en enkel sketen internetkarta går tydligen inte. Men, det var heller inte Volvo som åkte till månen heller.
Användarvisningsbild
av Derank
#1161873
be verkstaden blåsa in ICM/IHU 31268488 el 31421653 iaf lär de hitta det de söker om du ber dom titta på artnr till uppdateringen
Användarvisningsbild
av MartinS
#1161945
Jag har väntat i fyra månader på en uppdatering som gör att inte bakrutetorkaren går när den inte skall. Volvo centralt har bekräftat buggen men att ta fram ny mjukvara verkar segt.
av LasseW
#1161980
Vem levererar kartan till Internet Kartan? Blev så förvånad när jag upptäckte att efter uppdateringen för en veckan sedan, så finns parkeringsplatserna där jag bor utritade. Det var dom inte innan verkstaden uppdaterade och såg till att Internet Kartan fungerade igen.
av Strömsö
#1162304
Jag har kontaktat återförsäljaren flera gånger och även upplyst om informationen om uppdateringen som ni lämnar i den här tråden. Får bara till svar att det inte är något fel i bilen. Problemet ligger hos Volvo. Har även varit i kontakt med Volvo cars i Göteborg som säger att deras tekniker håller på att felsöka. Det måste bli en dyr felsökning om de håller på i flera veckor + att de behöver nog byta ut teknikerna till nya som kan det här. För det här problemet borde inte vara så stort för de som kan det här. Nää det ör en skrämmande nonchalans från Volvo som gör att min tilltro till Volvo har skadats. Sannolik blir det inte Volvo vid nästa bilaffär.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]