Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1161945
Jag har väntat i fyra månader på en uppdatering som gör att inte bakrutetorkaren går när den inte skall. Volvo centralt har bekräftat buggen men att ta fram ny mjukvara verkar segt.
av LasseW
#1161980
Vem levererar kartan till Internet Kartan? Blev så förvånad när jag upptäckte att efter uppdateringen för en veckan sedan, så finns parkeringsplatserna där jag bor utritade. Det var dom inte innan verkstaden uppdaterade och såg till att Internet Kartan fungerade igen.
av Strömsö
#1162304
Jag har kontaktat återförsäljaren flera gånger och även upplyst om informationen om uppdateringen som ni lämnar i den här tråden. Får bara till svar att det inte är något fel i bilen. Problemet ligger hos Volvo. Har även varit i kontakt med Volvo cars i Göteborg som säger att deras tekniker håller på att felsöka. Det måste bli en dyr felsökning om de håller på i flera veckor + att de behöver nog byta ut teknikerna till nya som kan det här. För det här problemet borde inte vara så stort för de som kan det här. Nää det ör en skrämmande nonchalans från Volvo som gör att min tilltro till Volvo har skadats. Sannolik blir det inte Volvo vid nästa bilaffär.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1162371
Alltså, om internetkartorna i en volvo är upphov till märkesbyte, finns det stor (enorm) risk att du blir väldigt besviken även i nästa märke. Eftermarknad och då speciellt mjukvara är tidskrävande. I en programmerares värld är det "bara att ändra" samtidigt som nästaversion av icm/icu ska innehålla 40 andra ändringar som inte kan släppas dagen efter pga utprovning som kanske har 4 veckor kvar av 10 samtidigt som man måste hålla mjukvaruversionerna så få som möjligt.

Jag förstår irritationen, men internetkartan i en utgående generation är troligen i botten av prioriterade buggar.
Användarvisningsbild
av Derank
#1162393
ja, om 5år lär inget i Sensus appvärld fungera, det är väl nackdelen med integrerade appar i fordon.
av Strömsö
#1162433
Jag kanske tog i lite väl hårt. Men, det är så irriterande att mötas av tystnad när man frågar. En ny bil som inte fungerar. Hur gör det på de självkörande bilarna? Blir det något fel på mjukvaran får du vänta ett kvartal på uppdatering. Då blir det spännande efter vägarna.
Ja tydligen är det att vänta och vänta. Kartan har, när den fungerade, varit mycket användbar för mig i allafall.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1162459
Men, det borde bara vara att åka in och ladda mjukvaran eftersom den redan finns klar? Jag har service om 3v där jag bett specifikt om icm/ihu då jag vill ha nyaste blåtandsmjukvara, så det ska finnas nån ny iallafall. Jag har navi så det spelar ingen roll för mej så sett. Vad har du exakt fått för svar, och var? "Verkstadsupplevelsen" varierar stort, det lönar sej att kolla var folk är nöjda.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Det var i något högre hastigheter ljude[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Hej, Jag har haft bilen på försäkr[…]

Ok, tack så mycket, det ska vi se om vi hitt[…]