Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
#1151015
Hade min bil, en V60 CC MY17, stående i 23 dagar på en långtidsparkering och efter några dagar kopplades den ner för att spara ström.
När jag kom tillbaka efter 23 dagar så försökte jag i ankomsthallen starta värmaren både direkt och efter tidsinställning, men den gick aldrig igång. Det gick inte att få kontakt med bilen och värmaren genom VOC. Bilen startade utan problem så det var inget dåligt batteri.
Vad kan det vara för fel? Är det svårt att få kontakt med en nedkopplad bil genom VOC ?
#1151024
Det är inget fel, VOC tjänsten kopplar ifrån efter 22 dagar.
Se nedan från Volvos Volvo on Call manual.

Tillgänglighet
Efter att fjärrnyckeln avlägsnats ur bilen är systemets funktioner tillgängliga kontinuerligt under 5 dygn och därefter en gång per timma under de kommande 17 dygnen. Efter totalt 22 dygn kommer systemet vara avstängt tills dess bilen startats.
#1151028
Tack för svaren. Är tiden/dagarna inställbar eller det är omöjligt att få kontakt med bilen efter 3 veckor genom VOC ?
#1151029
Appen Heater Start hade nog funkat den skickar ett sms till bilens telefon som e ansluten med VOC. Var sjuk en vecka o kunde inte heller komma i kontakt med bilen för värme men skickade startkommandot med heater start o bilen var varm o go när jag kom ner :-)
#1151045
Dogfight skrev:Appen Heater Start hade nog funkat den skickar ett sms till bilens telefon som e ansluten med VOC. Var sjuk en vecka o kunde inte heller komma i kontakt med bilen för värme men skickade startkommandot med heater start o bilen var varm o go när jag kom ner :-)
Tyvärr gäller appen Heater start modellår från 2011-2015. Min är modellår 17.
#1151109
Vad händer om man tar kontakt med VOC-personalen, det går väl att göra genom appen, eller ringer man då?
Tänkte samma rutin som om man tappat nycklarna eller nåt så att de får fjärröppna bilen.
Kanske de då kan starta värmaren eller har de kanske samma problem då?

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]