Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av linnnet
#1150538
Hallå,

Någon som vet om en smal bälteskudde som passar i mitten bak utan att täcka över bälteshållarna för mycket?
Jag har även integrerade barnstolar uppfällda på ytterplatserna - men det bör spela mindre roll.
av para
#1150618
Jag tog fram fogsvansen och sågade till bälteskudden i bakkant så den blev smal. Letade efter en smal att köpa men hitta ingen
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
#1150718
Kollade nyss i min manual då jag precis fått bilen och gillar att läsa manualen :)
Kollade faktiskt upp däcktryck, och det ska vara 2.4 i vinterdäcken på 16" så det var bra att veta.
Hade nog kört i 2.6 av gammal vana annars.

Men innan däcktrycksidorna så läste jag lite om ISO-fix och barnstolar och där fanns det 2 sidor med
information om vad man kunde placera i bilen, framstolen, baksätet yttersidor, men även mitten baksäte.
Det är förvisso Volvos egna stol då (kostar väl mer), men då får du i alla fall ett namn på stolen.
Kolla din manual och se om du har samma info.
av linnnet
#1202102
Väcker liv i den här gamla tråden då frågan aktualiserats igen. Ska just byta bort vår bakåtvända stol som suttit fram på passagerarsidan.

Nu vill jag ha en bälteskudde i mitten bak som passar in mellan de integrerade barnstolarna. Någon som har lyckats med denna set-up? =)
av Primus
#1202284
linnnet skrev:Väcker liv i den här gamla tråden då frågan aktualiserats igen. Ska just byta bort vår bakåtvända stol som suttit fram på passagerarsidan.

Nu vill jag ha en bälteskudde i mitten bak som passar in mellan de integrerade barnstolarna. Någon som har lyckats med denna set-up? =)
Bästa rådet var väl senaste posten innan din..???
av linnnet
#1203187
Njae, självklart KAN du placera både en bälteskudde och en bakåtvänd stol i mitten bak - men du kommer ha ett hel***e att knäppa fast den (i de flesta fall).

Jag är såklart ute efter specifika märken (som inte är de flesta fall) som folk faktiskt har i mitten bak - och kan ge en riktning kring hur jobbigt det är att knäppa fast barnen med just den stolen.
Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?

Sikker på at det kommer bak? Den er konstant[…]

Hej David, Har nämligen samma problem med min[…]

Kommer ingen diesel ut från pumpen.

Hej! det är nämligen så att jag ha[…]