Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grålle1
#1150038
Hade svårt att starta värmaren igår kväll och i morse... och nu står det bilen används och senaste resan är inte med (=bilen står kvar hemma).
Två kollegor upplevde samma sak på sina..

Nån mer som har strul med VOC? Kanske nån uppdatering som pågår, eller är det lokalt?
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
#1150056
Inga problem med VOC för mig i alla fall, västkusten om region kan spela roll.
Värmaren körde igång i morse, fast det är klart den instruktionen har ju bilen redan fått sedan innan.
Men den rapporterar temp och mätarställning m,m utan problem och tur är det, för då bilen är förmånsbil
så måste jag rapportera tjänstemil och jag glömmer alltid att göra det i bilen, kommer istället på det när jag
lämnat parkeringen och är på kontoret. Då är det bara att kolla i appen och skriva in slutmil i körjournal appen.
Smidigt värre! 8)
Användarvisningsbild
av eperste
#1150061
grålle1 skrev:Hade svårt att starta värmaren igår kväll och i morse... och nu står det bilen används och senaste resan är inte med (=bilen står kvar hemma).
Två kollegor upplevde samma sak på sina..

Nån mer som har strul med VOC? Kanske nån uppdatering som pågår, eller är det lokalt?
Har samma problem sedan imorse, jag befinner mig i Kista
av Maja
#1150075
Enligt uppgift så arbetar man på att ändra mycket i VOC för tillfället och något bra svar har dom inte,men förutsättningen med förändringarna är att det skall bli billigare för användaren runt 350 400 kr per år i stället för 1350 tror jag
det är idag. Så vi får nog dras med problemen ett tag till.
Användarvisningsbild
av Paglar
#1150118
Något skumt var det med VOC i morse.
Jag hade ställt värmaren via VOC i går och när jag skulle kolla i morse så var värmaren inte igång enligt VOC.
Försökte då starta den via VOC utan framgång.
När jag väl kom ut till bilen så var rutorna isfria men bilen knappt ljumen invändigt.
Så antagligen hade värmaren gått på i god ordning men VOC visat att den inte var igång men att den stängt av i förtid, kanske pga mitt fumlande att försöka starta värmare.
av Tiimpan
#1150132
Min värmare startade direkt i morse på kommando! Allt verkar fungera som vanligt. Bor i Skåne.
av grålle1
#1150138
Funkar som vanligt igen nu...
av tkntkn
#1150216
Jag upplever att VOC är långsammare att uppdatera i vår XC60 än i V40n. Undrar om de har olika serverinfrastruktur beroende på modell eller att det är fler XC60 med VOC än V40?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]