Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Icebear
#1149973
KrilleW skrev:Ett tips är att du inte stirrar dig blind på att det kommer kosta dig 7200kr för 1200 övermil baserat enbart på x kr/mil. Vad jag förstår så det det bli tal om att bilhandlaren tar betalt även för en extra service eftersom bilen gått såpass mycket mer än avtalat. Övermilspriset kompenserar för värdeminskning och inte servicebehovet. Om jag var du skulle jag kontrollera det.

Dessutom så följer din bilförsäkring din avtalade sträcka, dvs. max 2000 mil per år. Är det så att du kört 400 mil mer än så på ett år kan Volvia rent krasst neka dig ersättning vid eventuell skada.
Som sagt jag har räknat i det i kalkylen med 7200kr för övermil så det är inga problem sen har även kollat med volvia och det var inga problem heller
för vagnskadan går på 3års vagnskade garantin :)Det ingår service 2st 2x3000mil
Senast redigerad av 1 Icebear, redigerad totalt 0 gånger.
av KrilleW
#1149978
Ja, om du säger dig ha koll på att det bara är de där 7200 kronorna så hoppas jag för din egen skull att det är så :)

Vagnskadegaranti och nybilsgaranti ska du dock skilja på. Nybilsgaranti har du bara två år.
Det låter dock väldigt märkligt i mina ögon att Volvia skulle "okay:a" att du medvetet kör 400 mil per år mer än vad ert avtal säger. Hur många servicar som utförs är ingen skillnad varesig man har 4500 eller 6000 mil eftersom service skall göras en gång om året vilketsom. Som du ser så får du betala 45kr/mån eftersom du kör 6000 mil istället för 4500. Risken finns ju därför att de gör samma sak om du kört 7200 istället för 6000 mil, även om det är småpengar.
av Icebear
#1150165
KrilleW skrev:Ja, om du säger dig ha koll på att det bara är de där 7200 kronorna så hoppas jag för din egen skull att det är så :)

Vagnskadegaranti och nybilsgaranti ska du dock skilja på. Nybilsgaranti har du bara två år.
Det låter dock väldigt märkligt i mina ögon att Volvia skulle "okay:a" att du medvetet kör 400 mil per år mer än vad ert avtal säger. Hur många servicar som utförs är ingen skillnad varesig man har 4500 eller 6000 mil eftersom service skall göras en gång om året vilketsom. Som du ser så får du betala 45kr/mån eftersom du kör 6000 mil istället för 4500. Risken finns ju därför att de gör samma sak om du kört 7200 istället för 6000 mil, även om det är småpengar.
Jag menade självklart vagnskade garantin :)

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]