Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1190471
DaltonSleeper skrev:
grillchips skrev:Ja, mer bilder tack! Skriv gärna vad det är för färg också, jag och sambon håller på att sålla ut lite och vill gärna se olika färger i olika förhållanden. :)

(Efterlyser framförallt Saville Grey men övriga är också intressanta.)
Uppdaterade länkarna i mitt inlägg ovan då Photobucket inte längre tillåter att man länkar till bilder utan betalkonto, tryckte in några extra (original) bilder då du var intresserad av Savile Grey. Du har säkert sett några av dom tidigare men där ligger dom iaf :)
Fem veckor kvar till jag får min i samma färg, men utan R-design paket. Så snygg en bil kan vara. :lol: :lol: (en helt opartisk kommentar, givetvis.) :wink:
av danielh1025
#1190517
Fem veckor kvar till jag får min i samma färg, men utan R-design paket. Så snygg en bil kan vara. :lol: :lol: (en helt opartisk kommentar, givetvis.) :wink:
Är du också av åsikten att vanliga avgasrören är snyggare än r-design? ;) Jag verkar vara den enda i världen som tycker det annars.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1190524
danielh1025 skrev:
Fem veckor kvar till jag får min i samma färg, men utan R-design paket. Så snygg en bil kan vara. :lol: :lol: (en helt opartisk kommentar, givetvis.) :wink:
Är du också av åsikten att vanliga avgasrören är snyggare än r-design? ;) Jag verkar vara den enda i världen som tycker det annars.
Jag har faktiskt inte tyckt att den ene är snyggare än den andra. "Sportigare eller sobrare", nä det var stolarna som avgjorde för min del. Stel och "gammal", då vill jag kunna ta mig lätt in och ur bilen.
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
#1190606
EbbevonVolvo skrev:
danielh1025 skrev:
Fem veckor kvar till jag får min i samma färg, men utan R-design paket. Så snygg en bil kan vara. :lol: :lol: (en helt opartisk kommentar, givetvis.) :wink:
Är du också av åsikten att vanliga avgasrören är snyggare än r-design? ;) Jag verkar vara den enda i världen som tycker det annars.
Jag har faktiskt inte tyckt att den ene är snyggare än den andra. "Sportigare eller sobrare", nä det var stolarna som avgjorde för min del. Stel och "gammal", då vill jag kunna ta mig lätt in och ur bilen.
Jag gillar nog R-Design rören något bättre än original, speciellt ihop med resten av R-Design paketet, till vanliga modellen så bör man givetvis köra vanliga utblåsen :). Kör P* rostfria där bak som jag upplever passa betydligt bättre än R-Design, en nackdel om man lägger märke till det är att diffusern är blank svart istället för matt silver. Det finns backspegelkåpor och handtag till skuffen att byta ut till blank svart, men då jag har instegslisten och fönsterlister i matt silver så vill jag behålla den stilen. Matt svart matchar grillen på R-Design, fast man ser dom ju sällan ihop.

Angående stolar så kör jag inte original R-Design utan sportläderstolarna, riktigt grymma och jag upplever det inte speciellt svårt att ta mig in och ut. Något jag uppskattar är att sitta kvar i stolen när man svänger :shock:

Edit: det är ingen av er som snart ska hämta ut sin Savile Grey i Linköping, såg en ståendes när jag skulle tanka :)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1190630
DaltonSleeper skrev:
Edit: det är ingen av er som snart ska hämta ut sin Savile Grey i Linköping, såg en ståendes när jag skulle tanka :)
Nä...... tyvärr. Köpte min i Trelleborg och bor i Ystad och det är 5 veckor kvar till leverans. :-(O)
av Pettan
#1227153
Köpte min för lite mer än 2 månader sen. Så det enda jag gjort hittills är att tanka och serva den :wink:
Jag har planer att piffa upp den, speciellt efter att ha fått inspiration från denna tråd. Ni har ju riktigt fina bilar!
Vill gärna se fler, så jag gör ett bidrag mest för att få er andra att ladda upp bilder som kan ge oss andra inspiration. :-)-)

Min är en XC60 D5 AWD 2015
MOMENTUM BUSINESS EDITION
Ice Vit Solid
Bilagor
26904019_10156031607424920_2629854616266489723_n.jpg
26904019_10156031607424920_2629854616266489723_n.jpg (120.36 KiB) Visad 689 gånger
Användarvisningsbild
av munin
#1227188
Här kommer en bild på min. Har haft den två månader och är grymt nöjd, ska bli spännande och hänga husvagnen efter till våren.
Xc60 -17 D4 awd
Inscription
Bilagor
Screenshot_20171116-183154.jpg
Screenshot_20171116-183154.jpg (257.97 KiB) Visad 670 gånger
av Pettan
#1228006
kicken skrev:Här kommer mitt bidrag, min XC60 D4 AWD polestar, himla nöjd med den, åker himla skönt :)
Bilder finns på min Garaget sida.

https://www.garaget.org/?car=409441

Snyggt! har ju en vit med som du kanske såg längre upp, har tänkt på hur mycket mer det gör för helhetsintrycket att lägga solfilm på rutorna, det blir mer kontrast mot det vita :-)-)

Sen undrar jag också om dem här svarta plastdelarna som sitter under helljusen ( http://mycareye.com/uploads/150614/1-150614223542D5.jpg )
Är det menat som ett extra luftintag eller vad är deras syfte?
Vad heter den delen?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Vilket variant av insprutning är där? &A[…]

Jag har också en V60 T3 automat med 1,5-li[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]