Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
#1139914
Då var bilen äntligen uthämtad! Riktigt nöjd såhär långt. Skön bil att köra, lite ovant att gå från en Volkswagen Golf Alltrack till en XC60 där man sitter så mycket högre. Bilen är större än man tror :)

Precis som i alla andra MY17 som folk på forumet här så är det knappt någon värme alls i ratten. Stolarna däremot bränner man sig nästan i röven om man låter dom stå på ett tag. Jag hoppas innerligt på någon fix för rattvärmen. En sak till jag stör mig på är start/stopsystemet. Inte nog med att den slår av motorn innan bilen står helt stilla så är det någon slags relä som klickar en gång varje gång motorn slår av och på. Tycker det känns lite B.
Är lite smått ångerfull över lackvalet tyvärr. Känner att Vit pearl hade framhävt bilens former lite bättre, men svart blir nog bra när jag gått loss med polermaskinen med. Bjuder på ett par första bilder. Längtar SÅ mycket till i vår då jag får sätta på mina 20" Titania.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/16064966/2c.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/16064966/1.jpg
av Icebear
#1139949
Hej!
Själv stod jag och vela mellan svart och vit solid men det blev vit.För på min hyundai santa fe hade jag svart och tyvärr så
är den färgen lite besvärlig.Och när det gäller start/stopp så tycker jag att den funktionen suger hårt.Jag vet att man kan stänga av skiten
men ibland så glömmer man!Sitthöjden var bra mycket högre i min hyundai så det blev lite person bils varning på min xc60.
Men den är otroligt tyst i kupen och dåliga vägar tar den mjuk och fint.Hyundaien däremot var inte så bra på det pga hårt chassi.
Användarvisningsbild
av Derank
#1139953
Nice!

Ja, S/S är rent trafikfarligt i vissa situationer, jag väntar fortfarande på modulen från Volvotech som ska avaktivera S/S för gott, tills dess kör jag med kabeln till laddgivaren ( tror jag det är ) rykt.

Märkligt det där med rattvärmen.
av KrilleW
#1139954
Ja, svart lack är ett helvete att hålla fin, det är jag medveten om. Men jag är en putsnisse utan dess like, så jag ska nog kunna hålla den i trim.
Solida lacker är jag allergisk mot så skulle aldrig någonsin skaffa det. Däremot är Crystal pearl white riktigt läcker, och framhäver bilens former på ett helt annat sätt. Jag håller med om att bilen är riktigt tyst och bra fjädringskomfort i. Min VW var ganska stötig den med. Dock så blir nog min XC60 lite stötigare också med 20" i sommar, men det får det vara värt för dom fälgarna är ju bara för himla vackra på XC60 :D
av MB77
#1139973
Har ju med precis hämtat min XC60, och måste säga att jag är imponerad av det aktivahelljuset, det är fantastiskt. Finns mycket positivt att säga om XC60, men också några minus. Exempel på att det är ett skruvlock utan hållare till tanklocket, hur tänkte de här? Saknar även stämningsljuset i kupén från V40CC.
På det stora hela är jag riktigt nöjd, ÄVEN med rattvärmen som är "lagom" varm enligt mej.
av KrilleW
#1139976
Ja, jag reagerade på det med. att tanklocket hänger fritt känns ju sådär när det blåser och locket slår mot bilen.
Håller med dig om stämningsljuset också. Det är några få saker jag kommer sakna i min VW. Dels är det just stämningsljuset, men även DSG-lådan och markbelysningen. Tycker det är bättre när det sitter under backspegeln än under dörren. Tanken är ju att man ska se vart man trampar innan man kliver fram till dörren.

Jag har mest positivt att säga om bilen i allmänhet också. Mest detaljer jag saknar, men man måste ju komma ihåg att bilmodellen har några år på nacken också. Aktivt helljus är helt underbart. Speciellt i kombination med Volvos ljusbild som är i världsklass både på hel och halvljus. (VW är under all kritik)

En lite töntig sak jag tycker är tråkigt att Volvo tagit bort är de orange positionsljusen i strålkastarna. Det höjde utseendet rätt ordentligt i mina ögon.
av tdsotm
#1139985
KrilleW skrev:Ja, jag reagerade på det med. att tanklocket hänger fritt känns ju sådär när det blåser och locket slår mot bilen.
Håller med dig om stämningsljuset också. Det är några få saker jag kommer sakna i min VW. Dels är det just stämningsljuset, men även DSG-lådan och markbelysningen. Tycker det är bättre när det sitter under backspegeln än under dörren. Tanken är ju att man ska se vart man trampar innan man kliver fram till dörren.

Jag har mest positivt att säga om bilen i allmänhet också. Mest detaljer jag saknar, men man måste ju komma ihåg att bilmodellen har några år på nacken också. Aktivt helljus är helt underbart. Speciellt i kombination med Volvos ljusbild som är i världsklass både på hel och halvljus. (VW är under all kritik)

En lite töntig sak jag tycker är tråkigt att Volvo tagit bort är de orange positionsljusen i strålkastarna. Det höjde utseendet rätt ordentligt i mina ögon.
Osäker på hur det är med XC60 men med V60 finns det en liten hållare för tanklocket som sitter snett mot där man öppnar tankluckan :D
av grålle1
#1140065
Grattis, riktigt snygg!
Med styling-paket och silverspeglar tycker jag du gjorde rätt färgval... på en vit kommer inte det fram alls lika mycket! De gråa Leda passade också in riktigt snyggt!
Sen är det ju såklart alltid en smaksak, hade svart V70N och lovade mig själv att inte ha svart igen, men sen såg jag reklamen för V60 till musiken "Double Nature, med Mustasch".. med leoparden som hoppade in i bagaget om ni minns.. den var Svart (iofs ember-black eller vad den hette, men ändå) med 18" Sleipner... och då var jag såld. Meeeen lovade mig sen åter igen: INTE svart! Jag är lite lat, eller har inte riktigt tid, så tvätta bilen varje vecka gör jag inte och då är det jobbigt med svart tyckte jag... Men en rentvättad svart är ALLLTID supersnyggt!

Start/stopp.. ja det funkar bra om man skall stanna till en gång vid en korsning typ, men i stadskörning stänger jag också av.. usch

Sitthöjden tycker jag lite som Icebear, XC60 känns lite som ett mellanting mellan SUV och personbil.. min Kia Sportage kändes också "SUV-igare" i sitthöjd. (Både bra och dåligt).

Håller med MB77 om tanklocket... letade efter något fäste, men det fick hänga och dingla !?! Och aktiva helljuset är världsklass i mitt tycke.

Och markbelysningen i speglarna kunde ju gott ha tänts när man öppnar dörrarna, de sitter ju ändå redan där!
Jag saknar däremot INTE de oranga positionsljusen... (fast de var ju bra rent funktionellt) men jag gillar "Clean look", less is more är mitt måtto...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]