Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1147473
Volvopowertrain skrev:Vilka motoralternativ/växellådor tror ni att det blir i dem kampanjade Classic modellerna?
Jag har noterat avsaknad av D2, D5 och T4.
av specos
#1147761
På Volvo Cars pressträff (som pågår nu i rådande stund) sade VD Samuelsson att XC60 visas i Geneve i mars samt innan året är slut visas nya XC40. Det var dessa bilar han pratade om som ska presenteras under 2017. Han sade ingenting om S/V60. Så det bör väl rimligen inte komma en ny V60/S60 som 2018 års modell. Däremot en klassiker kanske kan vara rimligt att anta och att den nya kommer som 2019 års modell......
av Daniel73
#1147782
specos skrev:På Volvo Cars pressträff (som pågår nu i rådande stund) sade VD Samuelsson att XC60 visas i Geneve i mars samt innan året är slut visas nya XC40. Det var dessa bilar han pratade om som ska presenteras under 2017. Han sade ingenting om S/V60. Så det bör väl rimligen inte komma en ny V60/S60 som 2018 års modell. Däremot en klassiker kanske kan vara rimligt att anta och att den nya kommer som 2019 års modell......

Ja v/s60 blir classic MY18.
Denna månaden.....
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1147803
Ja Classic behöver du inte "rimligen anta" :) Jag skrev ju tidigare i tråden att den är på G som MY18

Intressant om XC40 - visas innan året är slut - tidigare indikationer visar på samma, sent detta året. (och andra spekulerar på Shanghai i April)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1149413
Från byggsidan för V40, S/V60 & CC-modellerna...:

Intresset för våra bilar är så stort att hela det nuvarande modellåret (2017) börjar bli slutsålt. Vi kommer därför successivt att öppna modellår 2018 för konfiguration. Sparade bilar av modellår 2017 i ditt garage kommer att kunna laddas och byggas, men priser och tillvalsmöjligheter kan vara förändrade på modellår 2018. Vi ber dig därför kontakta din Volvohandlare för att få korrekt information om specifikation och pris för just den modell du är intresserad av.

Det verkar dock inte hela Classic, än...
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1149647
W.A.P.E. skrev:
Volvopowertrain skrev:Vilka motoralternativ/växellådor tror ni att det blir i dem kampanjade Classic modellerna?
Jag har noterat avsaknad av D2, D5 och T4.
Produktionsstart V17 enl rykte
T5 verkar ev också ligga illa till.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1149940
V9 ska den gå att bygga i konfiguratorn.
Användarvisningsbild
av Derank
#1150492
classic modellerna ska man köpa i sluttampen, det har alltid varit lönande
Användarvisningsbild
av Dogfight
#1150549
Intressant... Jag har precis beställt en ny v60cc T5 med preliminär leverans v21. så blir det en my 17 eller my 18 ????
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Volvo on call och GSM

nä, alltså, du kommer intekunna kö[…]

Köpråd

V60 Diesel borde vara snålare på dropp[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger på[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]