Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rob88
#1171567
Mini_ice skrev:Mycket intressant tråd, dock sitter jag på en V40 2016, men antar att det är samma box man använder?

Har några frågor, om det går bra?

Går det att stänga av stödlinjerna?
Hur pass pålitligt är dessa kitt? (finns det risk att störa ut några andra funktioner i bilen, dåligt exempel men som xenonkitten som kunde paja torkarmotorn)

Nej det går inte att stänga av stödlinjerna tyvärr.

Enligt tillverkaren passar boxen även för V40 2016 utöver S60 och XC60. (Finns en inställningsswitch på boxen som man ställer i ett annat läge). :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1171646
Mini_ice skrev:Följer linjerna rattens rörelser i detta kitt?
Verkar så iaf

rob88 tor 09 mar 2017, 12:20:
rob88 skrev:Markeringslinjerna flyttar även på sig om jag vrider på ratten. Precis som original.
Användarvisningsbild
av rob88
#1171738
Mini_ice skrev:Följer linjerna rattens rörelser i detta kitt?
Yes, det gör dom.

Filmklipp när jag testar på min bil:

Ilduce77 skrev:Ska bli intressant om du får till frontkameran också.. Jag har original bak, men skulle vilja ha fram också.. Om det är lösbart..
Tveksam till att det går att köra ihop med original backkamera.
Senast redigerad av 1 rob88, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1171879
Skulle du kunna mäta från marken och upp till kameran, hur högt det är, tänkte om V40 är mycket lägre än v60'n?

Skulle man kunna få en bild på hur kameran ser ut monterad?

Gärna en film där du backar in på en parkerings ficka med linjer?
Användarvisningsbild
av rob88
#1171911
Mini_ice skrev:Skulle du kunna mäta från marken och upp till kameran, hur högt det är, tänkte om V40 är mycket lägre än v60'n?

Skulle man kunna få en bild på hur kameran ser ut monterad?

Gärna en film där du backar in på en parkerings ficka med linjer?
Höjden skall inte påverka, det är en universell kamera jag använt till kameraboxen. Man kan använda vilken universell backkamera man vill så länge den är av NTSC standard och inte PAL. Finns bild på hur det ser ut monterat på föregående sida i tråden.
http://www.ebay.com/itm/181334954348
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]