Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rob1988
#1129460
Hej!
Bara delarna för att montera backkamera på min S60 årsm.2015 med Sensus Connect skulle gå på 7000 kr.

Hittade det här alternativet som verkar vara plug and play. Någon som testat? Läser man pdfmanualen som finns under "Downloads" verkar det ganska seriöst. Rätt stor skillnad i pris. Ca. 2700 kr inkl. frakt + någon backkamera för ett par hundra att sätta i listen på bagageluckan.

http://www.car-interface.com/vendita/en ... nnect.html?

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1130266
Den borde väl funka på xc60 också?

Jag har backkamera på min, men skulle vilja ha frontkamera också. Volvo tar 10.000 inkl montering. Detta blir ju något billigare.

För en okunnig, vad behövs de olika komponenterna till?
Kan man sen koppla in vilken kamera som helst, eller spelar upplösning ngn roll?
Hur startar man den främre kameran? Den bakre går ju på backen. Går det att lösa så den dels startar när parkeringssensorerna fram aktiveras,men även genom att trycka på en knapp och kan man sätta en knapp på en av de lediga platserna på stereon?

Är ju väldigt nyfiken på ditt resultat.
Användarvisningsbild
av rob1988
#1130585
Om jag beställer lovar jag att återkomma med resultat. Jag har jobbat med eftermonteringar på volvobilar i många år och vad jag kan minnas så aktiveras frontkameran genom att trycka på CAM knappen precis som i den här eftermarknadssatsen.

Om du redan har backkamera vet jag inte om den här satsen kommer fungera. Risk att den stör ut din nuvarande backkamera.

Vad det gäller kompatibilitet står det så här på hemsidan.
Compatibility:
Compatible with Volvo vehicles with Sensus Connect navigation systems (modell years from 2014).

S-series
V-series
XC60
XC70
av kimfrede
#1131527
Hej

En engelsk killa har lavet et ret stort nummer (godt) ud af at dokumentere hvordan Volvotech udgaven installeres i en XC60 - der må være mange paralleller til S60/V60:



/Kim
#1131563
Om det är någon i Göteborg som är intresserad att köpa detta och installera så är jag gärna med och gör det. Mindre ångestladdat att riva bilen om man gör det i 2st samtidigt =)

Har eftermonterat nav i 2 saabar förut med allt det innebar. Men i V60 har jag bara installerat slutsteg.
Kan man för under 5000kr få både kamera fram och bak är det lätt värt några timmar en lördag =)
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1131811
Som jag förstår det, av pdf:en, så ska den även vara kompatibel med bilar som har original backkamera monterad. Alltså att det funkar att montera detta, så man även får frontkamera. Bara man sätter "pinsen" i rätt läge.
#1138741
Jag är grymt sugen på handla och testa detta... men gillar inte kameran där bak, ser klumpig och synlig ut. Funderar om man kan pilla ihop det med Volvo original kameran.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]