Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
#1167806
Sen jag satte på mina stänkskydd fram och bak har det blivit en stor skillnad på min bil. Den blir inte lika skitig på sidorna längre efter däcksprut framförallt fram. Innan var skärm och dörr mycket mer smutsig. Baktill ser det renare ut också. Klart värt en investering på 965kr och som kan sparas in då den inte behöver tvättas lika ofta.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1167838
Vad skall du med skyddstejp till ?
av Uninium
#1167842
CabBO skrev:Vad skall du med skyddstejp till ?
Följer med en snutt när man köper dom hos volvo. Man sätter den mellan stänkskydd/lack.
av pbengtss
#1167845
Uninium skrev:
CabBO skrev:Vad skall du med skyddstejp till ?
Följer med en snutt när man köper dom hos volvo. Man sätter den mellan stänkskydd/lack.
Precis, det känns som en jättebra idé att ha sådan.
av Lövet
#1167851
Det kan jag lova att det är. Plockade av stänkskydden på en tidigare bil där det varit monterat utan och det var inte vackert där bakom. Fullt med repor i lacken. Skydden rör på sig och det kommer alltid in lite grusdamm bakom.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1167885
Då får jag kolla hur min Mek.kille gjort. Köpte ju på volvo så då borde det ju monterats rätt.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1167887
Mitt tips är att köpa på ebay. De som kommer är identiska med original, till och med artikelnumret är med. Enda skillnaden är att den otroligt fula Volvo-texten inte finns med bak. Originaltejpen gulnar ändå, köp en annan och klipp till.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1167932
Finns ju ingenting som tyder på någon skyddstejp eller skyddsmateriel mellan stänkskydd och skärm när det gäller Installationsanvisningen från Volvo och där man köpt stänkskydden från Volvo.

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... /Automatic
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1167934
På min bil köpte jag från volvo, och fick med skyddstejp _fram_. Till tjejens beställde jag på ebay och fick då exakt samma vara utan volvo-loggan.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Hej på er, Jag har fått den kär[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

My15 startade senare än vad den här &aum[…]

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]