Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1097811
254565 skrev:Jo jag funderar på trim, mycket vill ha mer. Kommer BSR med en uppgradering så finns intresset annars blir det Polstjärna i januari samtidigt med service.
Tror du det blir någon märkbar skillnad med Polestar? Väldigt få hästkrafter extra.....
#1097826
254565 skrev:Jo jag funderar på trim, mycket vill ha mer. Kommer BSR med en uppgradering så finns intresset annars blir det Polstjärna i januari samtidigt med service.
satsa på polestar du får så mycket mer än det som står på pappret

bättre respons och lådan optimeras med... :)
#1098314
254565 skrev:Jag såg nu att Bra Bil kör kampanj på Polestar, ska åka förbi Bilia först eftersom de ligger närmare. Fixar de inte samma pris så blir det Bra Bil Kungsängen.

Spännande. Berätta sen vad du tycker när du lagt in polestar :)
#1098833
V60 T5 Polestar -16, Kungälv-Riksgränsen 170 mil, förbrukning 0.71 snittfart 83 km/t bilen maxlastad + takbox, blev en del omkörningar men annars lugn körning. Riksgränsen-Trollstigen 125 mil 0.75 snittfart 78 km/t, ganska nöjd med förbrukningen.
Vanlig körning hemma ligger den runt 0.85. D5an jag hade innan snittade jag 0.65 med, samma typ av körning (V60 -14 Polestar). Trodde nog att den skulle gå lite snålare än den gör, men i det stora hela så är jag nöjd.
#1098872
LagunaT skrev:V60 T5 Polestar -16, Kungälv-Riksgränsen 170 mil, förbrukning 0.71 snittfart 83 km/t bilen maxlastad + takbox, blev en del omkörningar men annars lugn körning. Riksgränsen-Trollstigen 125 mil 0.75 snittfart 78 km/t, ganska nöjd med förbrukningen.
Vanlig körning hemma ligger den runt 0.85. D5an jag hade innan snittade jag 0.65 med, samma typ av körning (V60 -14 Polestar). Trodde nog att den skulle gå lite snålare än den gör, men i det stora hela så är jag nöjd.
allt handlar om högerfoten :) går köra snålt i stan med men då får man ha med sig att inte manas till att pressa på ;) Eco + gör mycket med :)
av Anmg
#1223815
Väcker den här tråden lite till liv igen.
Söker tips om vad som passar mig.

Har idag en 530d som ja tänkte byta bort nu mot nått lite mindre. Pendlar 12-14/mil 4dagar i veckan ungefär, motorväg.
Och kör förhållandevis lite stadstrafik, men det händer.

Borde ja köpa en diesel, eller en bensin? Tex V60 T4/d4 vea, 8-steg automat. Framtiden med dieselförbud, och skatter? Vad borde man satsa på? Värdeförminskning?
Väntar lite på nya v60n, men den lär väll kosta rätt rejält i början samt ha lång leveranstid. Så planen är ändå att byta till en sån om 1.5-2år.

Någon som kan svara på vad en D4 vs en T4 drar i säg 80km/h, 100km/h, 120km/h rakt fram?
Försöker få ner förbrukningen lite, men framförallt skatt och försäkring tänkte jag. Sen saknar jag värmaren nu på vintern.

Men vad är problemet om du får nya l&ar[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6[…]

Walt (Disney) https://www.google.com/[…]

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]