Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TurboJonte
#1158797
Från intervju med Thomas Ingenlath: "Den är silvergrå, ser mer teknisk ut och bär minnen av vad naturen har gjort med träet. Och vi har placerat ådrorna ligger i körriktningen, för att ytterligare poängtera att detta är en bil som ska köras. Men vi har inte spridit ut trä överallt, bara som dekoration. Dörrarna kommer till exempel inte att ha trä på insidan."

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
av putte66
#1158803
Calva14 skrev:
KrilleW skrev:Var i Kungsträdgården och kikade på nya XC60 idag. Måste säga att den föll mig inte alls i smaken.
Dels det längsgående "vecket" över dörrarna. Det ser ännu mer malplacerat ut i verkligheten än på bild. Hela frontspoilern med alla krom och plastdetaljer såg direkt billiga ut. Likaså på insidan, främst dörrarna. Där det borde varit träpanel är det istället en billig svart plastskiva. Dörrhandtaget på insidan känns dessutom plastigt och rangligt som om det skulle lossna när som helst.

Vissa av sakerna råder säkert R-design bot på, men ack så tråkig den var i övrigt.
Har varit inne 2 ggr nu och det jag fortfarande har lite svårt för är dörrvecket, tyvärr har de nog fulaste färgen av alla på den i kungsan så det hjälper definitivt inte när man ska övertyga regeringen. Gillar skarpt den mörkare blå eller den nya röda. Vad gäller interiören så tycker jag den är överlägsen både M-B och Audi.
Vad är det för kulör på bilen som finns i Kungsan ?
av Calva14
#1158811
ja vad ska man kalla den? Brungrå? Hittar inte riktigt motsvarigheten i konfiguratorn men typ maple brown.
av KrilleW
#1158829
sony skrev:
KrilleW skrev:Var i Kungsträdgården och kikade på nya XC60 idag. Måste säga att den föll mig inte alls i smaken.
Dels det längsgående "vecket" över dörrarna. Det ser ännu mer malplacerat ut i verkligheten än på bild. Hela frontspoilern med alla krom och plastdetaljer såg direkt billiga ut. Likaså på insidan, främst dörrarna. Där det borde varit träpanel är det istället en billig svart plastskiva. Dörrhandtaget på insidan känns dessutom plastigt och rangligt som om det skulle lossna när som helst.

Vissa av sakerna råder säkert R-design bot på, men ack så tråkig den var i övrigt.
Du väljer inlägg på panelen själv. Håller inte alls med om insidan. Om det är nåt jag gillar på nya SPA bilar dvs S/V/XC90 och 60 är det insidan. Men alla har olika åsikter och olika smak.
Jag pratar om panelen på dörrarna nu, inte på instrumentpanelen. Och nej, det är inget man väljer själv, utan det är något som Volvo snålar in på och satt dit en svart billig plastskiva istället. Inte alls att jämföra med 90-serien, där de lyckas lyckats betydligt bättre.
av KrilleW
#1158831
putte66 skrev:
Calva14 skrev:
KrilleW skrev:Var i Kungsträdgården och kikade på nya XC60 idag. Måste säga att den föll mig inte alls i smaken.
Dels det längsgående "vecket" över dörrarna. Det ser ännu mer malplacerat ut i verkligheten än på bild. Hela frontspoilern med alla krom och plastdetaljer såg direkt billiga ut. Likaså på insidan, främst dörrarna. Där det borde varit träpanel är det istället en billig svart plastskiva. Dörrhandtaget på insidan känns dessutom plastigt och rangligt som om det skulle lossna när som helst.

Vissa av sakerna råder säkert R-design bot på, men ack så tråkig den var i övrigt.
Har varit inne 2 ggr nu och det jag fortfarande har lite svårt för är dörrvecket, tyvärr har de nog fulaste färgen av alla på den i kungsan så det hjälper definitivt inte när man ska övertyga regeringen. Gillar skarpt den mörkare blå eller den nya röda. Vad gäller interiören så tycker jag den är överlägsen både M-B och Audi.
Vad är det för kulör på bilen som finns i Kungsan ?
Pink gray heter den. Finns på bild här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5#p1157908
Användarvisningsbild
av fmcarv
#1158836
KrilleW skrev:
putte66 skrev:
Calva14 skrev: Har varit inne 2 ggr nu och det jag fortfarande har lite svårt för är dörrvecket, tyvärr har de nog fulaste färgen av alla på den i kungsan så det hjälper definitivt inte när man ska övertyga regeringen. Gillar skarpt den mörkare blå eller den nya röda. Vad gäller interiören så tycker jag den är överlägsen både M-B och Audi.
Vad är det för kulör på bilen som finns i Kungsan ?
Pink gray heter den. Finns på bild här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5#p1157908
Pine grey
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1159014
Tittade närmre på lackprovet Pine Grey idag, verkligen gnistrar grönt i det under inomhusbelysningen i Volvohallen.
av KrilleW
#1159060
fmcarv skrev: Pine grey
Givetvis. iPhone har en förmåga att veta bättre än jag själv vad jag vill skriva.
Användarvisningsbild
av GT-mannen
#1159519
W.A.P.E. skrev:Tittade närmre på lackprovet Pine Grey idag, verkligen gnistrar grönt i det under inomhusbelysningen i Volvohallen.
Jag tycker Pine Grey är lite kameleontaktig färg. Stod och tittade en lång stund på bilen i Kungsan. Upptäckte att förardörren skimrade i grönt medan vänster framskärm skimrade i brunt och bakdörr respektive bakskärm var aningen gråaktiga. Blir säkert samma effekt i solsken. Annars gillar jag den nya röda färgen (Fusion Red) som enligt den norska konfiguratorn även kommer till R-Design, vilket är bra för jag gillar inte den solida röda.

Vad tycker jag då om bilen i största allmänhet? Skitsnygg rent ut sagt. Bilen i Kungsan är en D5 AWD Inscription med ljus inredning. Riktigt sköna stolar och stort plus för utdragbar sits, något som passar mig som har långa ben.

Skulle kunna tänka mig en T5 AWD R-Design, men än så länge får man bara drömma om den.

Första dagen för beställning är den 10 april. Kommer säkert bli rusning.

/Håkan
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]