Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1174305
MorfusV70 skrev:Finns det en nyare version än denna gamla? "Publicerad 2016-05-30 Utgåva V.30.16.04"
Var hittar ni den isf?
Pröva gå in här. Välj det systemet du har.
http://support.volvocars.com/se/downloa ... cstype=map
#1174321
pellz0r skrev:
Wolfyswe skrev:Det där beror ju på daglig körsträcka, kör du mycket per dag så ja, då tar det nån dag.
Kör du mindre tar det längre tid. Tyvärr slår ju uppdateringen även ut funktioner som
BT, BT-samtal m.m som åtminstone jag använder rätt mycket. Men men, det är väl bara att göra.
Det enda som inte fungerat för mig när uppdateringsprocessen kör i bilen är själva navigeringen. BT har fungerat precis som vanligt under tiden (iaf musik via telefonen)
För mig fungerar allt utom naven oxå.
#1174599
AndreasThn skrev:
pellz0r skrev:
Wolfyswe skrev:Det där beror ju på daglig körsträcka, kör du mycket per dag så ja, då tar det nån dag.
Kör du mindre tar det längre tid. Tyvärr slår ju uppdateringen även ut funktioner som
BT, BT-samtal m.m som åtminstone jag använder rätt mycket. Men men, det är väl bara att göra.
Det enda som inte fungerat för mig när uppdateringsprocessen kör i bilen är själva navigeringen. BT har fungerat precis som vanligt under tiden (iaf musik via telefonen)
För mig fungerar allt utom naven oxå.

Har påbörjat min uppdatering nu med och måste säga att volvo har jobbat på detta. Som ni säger är det bara NAV som inte fungerar
och jag har även märkt att uppdateringen går fortare. Knappt kört med bilen idag, men den är redan på 50% uppdaterat.
Tror jag varit lite färgad av när jag skulle uppdatera min V70 -12, då fungerade knappt något och det tog evigheter kändes det som.
Värst var att BT la av då. Men som sagt, nya bil, ny upplevelse :-)-)
#1175740
DejanXC60 skrev:Då var det klart för mig. Det gick på ca.45 minuter. Smidigt, tack volvo.
Vad tog 45 minuter? Var det själva nerladdningen från USB till Navigatorn i bilen?
#1175751
cse skrev:Kan ej hitta någon uppdatering till min S60 -13
Den som finns är publicerad maj 2016, så den har jag sedan 1 år tillbaka
Beror kanske på om du har Internet symbolen eller inte i panelen.
http://support.volvocars.com/se/downloa ... cstype=map
#1175773
Vad har symbolen med publicerad mjukvara att göra?
Uppdaterade Sensus för ca 2 k för ett år sedan för att kunna hämta gratis kartor.
Hämtade därefter kartan som är publicerad maj 2016 och installerade, utan problem.

Är ju ett konstigt sätt av Volvo att sälja mjukvaruuppdatering för att kunna uppdatera kartor men ej släppa några nya.
#1175789
cse skrev:Vad har symbolen med publicerad mjukvara att göra?
Uppdaterade Sensus för ca 2 k för ett år sedan för att kunna hämta gratis kartor.
Hämtade därefter kartan som är publicerad maj 2016 och installerade, utan problem.

Är ju ett konstigt sätt av Volvo att sälja mjukvaruuppdatering för att kunna uppdatera kartor men ej släppa några nya.
Det måste ju ha något med systemet att göra. Bäst är väl att höra med återförsäljaren för ett korrekt svar.
Så här ser det ut:

UTAN Internetsymbol:
Publicerad 2016-05-30
Utgåva V.30.16.04

MED Internetsymbol:
Publicerad 2017-05-05
Utgåva 31489568
CD-databas MCA/15/29
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 33

Sen får man tjöta lite på kä[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

I stort sett är det bara skärmen du kan[…]

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]