Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1541780
hullingen skrev: mån 15 maj 2023, 19:28 Någon mer än jag som får fartkameravarning från fel håll?
Lite irriterande att det larmar på kamera som sitter åt motsatt håll.
Efter uppdateringen som tog ca 2 timmar varnar min bara för kamerorna från fel håll. Förra versionen fungerade fint. Nu ångrar jag bittert att jag uppdaterade kartorna. 😭
#1541941
Jag skickade en felanmälan/beskrivning av vad som har hänt i senaste uppdateringen till [email protected].
Nu vet jag inte om det är rätt adress med det är den kontaktvägen jag kan hitta...
https://www.volvocars.com/se/l/kontakt/
#1541957
Jag har uppdaterat och testat på några kameror i min närhet. Min varnar för "rätt" kamera.
#1541984
Man märker inte felet lika tydligt om kamerorna sitter mitt för varandra i båda riktningar.

Återkopplingen från Volvo nedan:

Hej,

Stort tack för ditt mejl och för upplysning kring felaktiga fartkameror.

Det verkar som att det ligger en bugg i systemet sedan den senaste uppdateringen av Sensus 2014 vilket gör att fartkamerorna varnar på fel sida. Vi är ledsna för strulet det medför!
Produktägare känner till problemet & det jobbas på för fullt och det släpps förhoppningsvis snart en uppdatering där problemet är åtgärdat. Däremot har jag inget datum att delge, utan vi håller såklart tummarna att det sker inom kort.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
#1542067
fjohan82 skrev: tis 23 maj 2023, 10:09 Man märker inte felet lika tydligt om kamerorna sitter mitt för varandra i båda riktningar.

Återkopplingen från Volvo nedan:

Hej,

Stort tack för ditt mejl och för upplysning kring felaktiga fartkameror.

Det verkar som att det ligger en bugg i systemet sedan den senaste uppdateringen av Sensus 2014 vilket gör att fartkamerorna varnar på fel sida. Vi är ledsna för strulet det medför!
Produktägare känner till problemet & det jobbas på för fullt och det släpps förhoppningsvis snart en uppdatering där problemet är åtgärdat. Däremot har jag inget datum att delge, utan vi håller såklart tummarna att det sker inom kort.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Tack för att du delar med dig av informationen👍👍
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33

Om du kör live data så kan du fö[…]

Ja alltså den där svarta grejen/ plastl[…]

Ehhhh... Du skriver så här "mes[…]

Du har identifierat rätt sensor. Om du st&ari[…]