Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1175740
DejanXC60 skrev:Då var det klart för mig. Det gick på ca.45 minuter. Smidigt, tack volvo.
Vad tog 45 minuter? Var det själva nerladdningen från USB till Navigatorn i bilen?
#1175751
cse skrev:Kan ej hitta någon uppdatering till min S60 -13
Den som finns är publicerad maj 2016, så den har jag sedan 1 år tillbaka
Beror kanske på om du har Internet symbolen eller inte i panelen.
http://support.volvocars.com/se/downloa ... cstype=map
#1175773
Vad har symbolen med publicerad mjukvara att göra?
Uppdaterade Sensus för ca 2 k för ett år sedan för att kunna hämta gratis kartor.
Hämtade därefter kartan som är publicerad maj 2016 och installerade, utan problem.

Är ju ett konstigt sätt av Volvo att sälja mjukvaruuppdatering för att kunna uppdatera kartor men ej släppa några nya.
#1175789
cse skrev:Vad har symbolen med publicerad mjukvara att göra?
Uppdaterade Sensus för ca 2 k för ett år sedan för att kunna hämta gratis kartor.
Hämtade därefter kartan som är publicerad maj 2016 och installerade, utan problem.

Är ju ett konstigt sätt av Volvo att sälja mjukvaruuppdatering för att kunna uppdatera kartor men ej släppa några nya.
Det måste ju ha något med systemet att göra. Bäst är väl att höra med återförsäljaren för ett korrekt svar.
Så här ser det ut:

UTAN Internetsymbol:
Publicerad 2016-05-30
Utgåva V.30.16.04

MED Internetsymbol:
Publicerad 2017-05-05
Utgåva 31489568
CD-databas MCA/15/29
#1175821
cse skrev:Vad har symbolen med publicerad mjukvara att göra?
Uppdaterade Sensus för ca 2 k för ett år sedan för att kunna hämta gratis kartor.
Hämtade därefter kartan som är publicerad maj 2016 och installerade, utan problem.

Är ju ett konstigt sätt av Volvo att sälja mjukvaruuppdatering för att kunna uppdatera kartor men ej släppa några nya.
Det är ju två helt olika navigationsprogram om du har "symbolen" eller inte, två hel olika kart versioner , det är ju inte konstigt att Volvo sålde programvara till det äldre systemet för att detta skulle kunna uppdateras via nätet, det ger ju dej helt gratis kartor , som tidigare kostade tusentalskronor att uppdatera :D :D
#1175848
cse skrev:Var finns den karta som som är till systemet utan "symbolen
att ladda ner?????
Finns en publicerad maj 2016.

I mitt fall har jag "fått" för 2000 kr en gratis karta på ett år!
Ja, tyvärr ser det nu ut som att du har fått en karta på ett år för 2000kr.
Hör med återförsäljaren som hjälpte dig för ett år sedan och hör vad dom säger.
Jag har letat runt och ser inga andra nyare uppdateringar än det som redan finns.
#1175861
CabBO skrev:
cse skrev:Var finns den karta som som är till systemet utan "symbolen
att ladda ner?????
Finns en publicerad maj 2016.

I mitt fall har jag "fått" för 2000 kr en gratis karta på ett år!
Ja, tyvärr ser det nu ut som att du har fått en karta på ett år för 2000kr.
Hör med återförsäljaren som hjälpte dig för ett år sedan och hör vad dom säger.
Jag har letat runt och ser inga andra nyare uppdateringar än det som redan finns.

Men inte har du betalt 2000 nr för uppdateringen , i andra trådar här på forumet så har man betalat mellan 533 och 750 kr (mjukvaran kostar ca 160 kr) :shock:
#1175889
leiwi skrev:
CabBO skrev:
cse skrev:Var finns den karta som som är till systemet utan "symbolen
att ladda ner?????
Finns en publicerad maj 2016.

I mitt fall har jag "fått" för 2000 kr en gratis karta på ett år!
Ja, tyvärr ser det nu ut som att du har fått en karta på ett år för 2000kr.
Hör med återförsäljaren som hjälpte dig för ett år sedan och hör vad dom säger.
Jag har letat runt och ser inga andra nyare uppdateringar än det som redan finns.

Men inte har du betalt 2000 nr för uppdateringen , i andra trådar här på forumet så har man betalat mellan 533 och 750 kr (mjukvaran kostar ca 160 kr) :shock:
Tyvärr så betalade jag det!

Spelar väl ingen större roll om jag har betalt 1 krona eller 10000 kr, jag har ju lika förbannat bara fått en karta.

Ber Leiwi så mycket om ursäkt för att jag är kritisk till Volvo :D
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 33

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]