Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1172943
Härligt, Det blir perfekt nu inför 1:a Juni när det bär av ner till Nurburgring bl.a ställen! :)
#1172954
Wolfyswe skrev:Det är när volvo släpper ny karta som man är glad för sin 250 Mbit internetlina :lol:
Hade dock önskat ett smartare sätt att uppdatera på, inkrementell uppdatering hade varit nåt.
Inte storleken som sagt som stör mig, utan tiden det tar att föra över till bilen och att den måste
vara igång under tiden, vilket i mitt fall (car port en bit från lägenheten) innebär att jag får antingen
sitta i bilen eller köra runt med den :roll:
Ja, det hade varit bra om det gick lite smidigare..

Denna gången när jag skulle få över kartan till bilen, startade jag bara radion, utan starta bilen. Då var radion igång i ca 20 min och den hann få över ca 20-25 procent av kartan. Så efter ett tag gick jag förbi bilen igen och startade bara radion, (den är igång trots att man låser bilen). Efter 4 gånger var den uppdaterad och klar..

Gick hyfsat smidigt trots allt..
#1172976
pellz0r skrev:Tyvärr är det att börja om som gäller. Jag ställde mig samma fråga varför det inte kan vara en inkrementell uppdatering så att man slipper vänta timvis på en långsam nerladdning av ~18GB.
Kan det ha att göra med att det blir strul om man missar en uppdatering? Då får man inte med det nya som kom i just den uppdateringen..

Jag vet dock inte vad inkrementell betyder, så det kanske är lösningen trots allt.. :)
#1173032
inkrementell innebär att du laddar hem endast förändringar så ja du, har en poäng
att olika personer har olika versioner och därför behöver den hela filen, okej fine, men
låt inläsningen vara inkrementell. Du tar hem hela filen, stoppar i usbminnet och bilen
tar det den behöver, det borde ge en snabbare överladdning.

Bra tips med radion där, men det lär väl ändå ladda ur batteriet och för mig som saknar
möjlighet att ladda hjälper det inte. Nåväl, får bli några långkörningar i tjänsten :lol:
#1173101
Det tog 2,5 timmar denna gång med för att ladda ner till ett USB minne. Sen dessutom 1,5 timme för att få över det till bilen.
Det är tur man inte behöver göra detta oftare :lol:

Vi får verkligen hoppas det blir bättre i framtiden att göra detta på. Kanske genom inkrementell inläsning.
#1173131
Wolfyswe skrev:Det är när volvo släpper ny karta som man är glad för sin 250 Mbit internetlina :lol:
Hade dock önskat ett smartare sätt att uppdatera på, inkrementell uppdatering hade varit nåt.
Inte storleken som sagt som stör mig, utan tiden det tar att föra över till bilen och att den måste
vara igång under tiden, vilket i mitt fall (car port en bit från lägenheten) innebär att jag får antingen
sitta i bilen eller köra runt med den :roll:
Det blir till att tanka ned på jobbet. Hemma har vi bara 12 GB i månaden...
Senast redigerad av 1 mikebike, redigerad totalt 0 gånger.
#1173314
När jag uppdaterar kartorna stoppar jag bara i usbminnet och kör som vanligt. Dvs. gör inte uppdateringen till en process utan har bara usb-minnet inkopplat till uppdateringen är klar, det brukar ta någon dag sedan är kartorna uppdaterade.
#1173338
Det där beror ju på daglig körsträcka, kör du mycket per dag så ja, då tar det nån dag.
Kör du mindre tar det längre tid. Tyvärr slår ju uppdateringen även ut funktioner som
BT, BT-samtal m.m som åtminstone jag använder rätt mycket. Men men, det är väl bara att göra.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 33

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]