Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1225898
Inte i vår A1 heller. Den funkar helt perfekt. Autoläge finns och funkar men i noll-läge lyser DRL och bakljus samt instrumentbelysningen är släckt. Så skulle alla funka.

Åkte precis genom ett rejält snöigt Stockholm och låt mig säga så här. Det finns ett asiatiskt tema på bilar som åker runt med DRL och släckta bakljus i dålig sikt.

Ett par Yaris
En Kia Sportage
En Mitsubishi pickis
En Kia Cee'd
En Ford Skåpbil större modell
alla åkte med fel belysning. Tyska märken fungerar det på. Svenska och franska också som det verkar.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1225903
99% av alla Yaris jag ser med DRL på kvällstid är någon form av hemtjänst-bilar. Har många gånger funderat på att maila till [företag] och påtala att de bör utbilda sina anställda i lite trafikvett.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1225904
Samma med hemtjänsten hemmavid. De kör Ford Kuga, Dacia och Renault. Samtliga hanterar detta med DRL dåligt, även om det blivit lite bättre sedan jag påpekade för en "syrra" för ett tag sedan.
av Lövet
#1225907
Min reflektion också. Dåligt utrustade bilar framförda av helt bilointresserade förare. Dålig kombo...
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1225933
joel80 skrev:Klart att det blir ännu tydligare om man först inte alls ser bilen framför och sen lyser det kraftigt av bromsljusen..
Samma sak i mörker, dimma eller vid omkörning av lastbil med vattendimma sprutandes mot rutan så är det bra när bilen framför kör med släkta bakljus och man ser ingen bil men man lär ju garanterat känna den.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Kransen får synas i mitten av hålet, m[…]

Det er nok litt subjektivt også. I min V60 e[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han[…]

Köpråd

Hade valt en diesel i din situation, det gjorde ja[…]