Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wictorsson
#1075463
Nu har jag fått detta problem åtgärdat. 2600 kr plus 400 kr felsökningsavgift för byte av främre krängningshämmarbussningar. Tydligen hade det kommit en ny revision av den delen så man kan ju ana att detta var ett känt problem. Men som vanligt får man stå för kostnaden själv även på en 2,5 år gammal bil (och 5200 mil) så detta räknas som en "slitdel". Suck.
av III
#1076349
Wictorsson skrev:Nu har jag fått detta problem åtgärdat. 2600 kr plus 400 kr felsökningsavgift för byte av främre krängningshämmarbussningar. Tydligen hade det kommit en ny revision av den delen så man kan ju ana att detta var ett känt problem. Men som vanligt får man stå för kostnaden själv även på en 2,5 år gammal bil (och 5200 mil) så detta räknas som en "slitdel". Suck.
Surt. Men rätt irriterande så det är ju skönt att det ändå är relativt lättlöst. Och den knarrade bara i kyla? Borde absolut varit goodwill kan man tycka. Undra om det är svårt byta dom själv? Är det dom som sitter runt krängningshämmaren i framvagnen som krängningshämmaren vrider sig runt? dvs inte själva krängningshämmaren?
av daner295
#1216849
Vinter. Kallt. Knarr i framvagnen.
Fann denna tråden och det stämmer precis in på min bil. MY14 som gått 10 000 mil.

Är det någon som har en sprängskiss så man ser hur framvagnen är uppbyggd och vilka bussningar det gäller?
av lv455
#1220396
Jag har detta fenomen på min V60 2016 vid kall väderlek. När jag hade inne den på service och lånade en nästan flång ny V60 kunde jag konstatera att även lånebilen knarrade på samma sätt, om än inte riktigt lika mycket.
av MarcusBlom
#1239062
Jag har exakt samma fel på min årsmodell 2015.
Hade inne den och bytte länkarmsbussningen i förhoppning om att det var den. Men icke!
Var det bussningen till krängningshämmaren eller staget som löste det?
Marcus Blom
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1239070
På min 2016 så har det i vinter börjat knarra vid större rörelser. Utan att ha några bevis för det så tycker jag det låter som hämmarbussningarna.

.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1239076
Efter att ha monterat Polestar Performance Chassi på min V60 började det knarra och klaga vid rattrörelser (framförallt vid parkering).
Visade sig vara ena fjäderbenslagringen som hade gett upp, byttes på garantin. 3800 mil... :roll:

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]