Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CriticalBill
#1022922
Själv kan jag tycka att den är lite för känslig. När man rullar sakta fram i en kö, trycker lite på bromsen så kan motorn stänga av innan man stannat = ratten blir otroligt tung kanske till och med rattlåst. Irriterande är också att det kan bli många start/stop sessionen i en kö....
Användarvisningsbild
av Rillee
#1022924
Naj rattlåset går inte i.
av Lövet
#1023020
På min V60 kunde man lura S/S genom att vrida ratten några grader från centrum när man stannade. Då slog den inte av motorn.
av Verdi
#1023059
Tryck bort skiten när du startar motorn. Enklast. Sitter i ryggmärgen på mig nu.

Hade s/s på en manuell bil för några år sedan och där fungerade det riktigt bra. Då startade motorn när man tryckte ner kopplingen för att lägga i växeln.
av Lövet
#1024169
På en automat startar motorn så fort man tar foten från bromsen. Tycker du det är sämre?
av Verdi
#1024171
Lövet skrev:På en automat startar motorn så fort man tar foten från bromsen. Tycker du det är sämre?
Ja mycket sämre eftersom det stör körningen. När man ska ut i en korsning så ska man först vänta på att motorn startar. På en manuell så har man lagt i en växel vid det laget och då är motorn igång sen ett tag när man ska iväg.
av Lövet
#1024175
Om de där hundradelarna som det tar för motorn att starta har du rätt mycket mindre marginaler än mig i korsningarna :wink:
av Verdi
#1024180
Lövet skrev:Om de där hundradelarna som det tar för motorn att starta har du rätt mycket mindre marginaler än mig i korsningarna :wink:
Det kanske känns värre än det är. Men nog tar det mer än hundradelar?
V70 T6 304hk tråden

Nja, det finns de som gillar beige också. Ja[…]

Hade inte kört en sekund.. Ner med trå[…]

Svajig tomgång

99% spjällhuset. Som tur har du ett spjä[…]

Monterat den hälft av hjulbultarna som h[…]