Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UltrAslan
#1014592
V60Crosscountry skrev:
UltrAslan skrev:Den här tråden gör mig osäker på vår blivande nybilsköp av en v60 cc.
Det är större chans att du får en låda som växlar fint än att du får en problemlåda som vissa utav oss fått.
Hej är det flera bilmärken som använder sig av växellådan?. Största anledningen till att jag bytte bilmärke från Volkswagen till Volvo var just för att slippa motor/växellåda problem.

Känns jobbigt att många verkar ha problem utan att kunna lösa det snabbt och smidigt.

Provkörde en V60 CC AWD och den slog också till precis vid början av provkörningen men sen kände jag inte av det mera.

Mvh
av knappen11
#1014603
Zanders skrev:Min hugger också till ibland när den växlar ner från 4 till 3 när jag ligger i uppförsbacke i ca 45-50 och saktar ner.
Då har min T5 och din D4 samma problem med samma växlar. Så då är det inte bara D4 som drabbats. Den frågan ställdes längre upp i tråden.
av knappen11
#1014604
LazerHawke skrev:
Rillee skrev:Undrar varför inte displayen visar vilken växel som ligger i, siffran kunde har varit lite transparent när man kör i auto läge
du har en poäng där borde ju kunna fixas med en uppdatering
Eftersom det går att visa om man vill se aktuell förbrukning, eller snittförbrukning, eller inget av dem, och till det olika färgteman på det digitala kombiinstrumentet så borde ju verkligen valet att se eller gömma aktuell växel finnas med.
av JohanO2
#1014868
UltrAslan skrev:
Hej är det flera bilmärken som använder sig av växellådan?. Största anledningen till att jag bytte bilmärke från Volkswagen till Volvo var just för att slippa motor/växellåda problem.

Känns jobbigt att många verkar ha problem utan att kunna lösa det snabbt och smidigt.

Provkörde en V60 CC AWD och den slog också till precis vid början av provkörningen men sen kände jag inte av det mera.

Mvh
Jag hade enorma problem med både motor och växellåda på de Volkswagen-tjänstebilar jag haft. Volvo är mer pålitliga just när det gäller motorer.
Om jag vore du så skulle jag inte oroa mig för dessa problem då det har hunnit komma lösningar på problemen när du har fått bilen. Det är vi som åker in till verkstaden nu som gör slitgörat, så att ni andra ska ha en färdig lösning sen :wink:
av spuzz
#1014883
Trist att många upplever lådan som ryckig. Känner inte igen scenariot alls. Har en MY15 D4 VEA utplockad före jul förra året som jag är rädd att ny mjukvara kommer försämra. Vet inte om vår i körning direkt från Bilia med 330 mil på 1.5 vecka gjorde susen mellan Göteborg - Umeå tor bl.a.. Spännande att följa hur det utvecklar sig för er andra och hoppas jag klarar mig efter servicen om 3 veckor.
av UltrAslan
#1015200
JohanO2 skrev:
UltrAslan skrev:
Hej är det flera bilmärken som använder sig av växellådan?. Största anledningen till att jag bytte bilmärke från Volkswagen till Volvo var just för att slippa motor/växellåda problem.

Känns jobbigt att många verkar ha problem utan att kunna lösa det snabbt och smidigt.

Provkörde en V60 CC AWD och den slog också till precis vid början av provkörningen men sen kände jag inte av det mera.

Mvh
Jag hade enorma problem med både motor och växellåda på de Volkswagen-tjänstebilar jag haft. Volvo är mer pålitliga just när det gäller motorer.
Om jag vore du så skulle jag inte oroa mig för dessa problem då det har hunnit komma lösningar på problemen när du har fått bilen. Det är vi som åker in till verkstaden nu som gör slitgörat, så att ni andra ska ha en färdig lösning sen :wink:
Hej, bra att ni försöker hitta en lösning på problemen. Men beställer jag bilen så är den klar på 8-12 veckor och just nu känns det inte som om Volvo hinner fixa problemet med växellådan.

Ingen har skrivit att problemet är löst , bara att dom efter tjat och detta forum fått ny adaptering/programvara av växellåda.

Mvh
Användarvisningsbild
av Momentum
#1015212
UltrAslan skrev:
Ingen har skrivit att problemet är löst , bara att dom efter tjat och detta forum fått ny adaptering/programvara av växellåda.

Mvh
Men lösningen är att få datorn att anbringa oljetrycket på "rätt" sätt, alltså mjukvara
av LazerHawke
#1015214
köp bilen ni tänkt problemen triggas alltid upp på forum mer än nödvändigt många gånger! det finns nog fler lådor som funkar bra jämfört med dåliga lådor annars skulle inte Volvo sälja några alls.... vissa råkar ut för problem andra inte :)
av UltrAslan
#1015236
Momentum skrev:
UltrAslan skrev:
Ingen har skrivit att problemet är löst , bara att dom efter tjat och detta forum fått ny adaptering/programvara av växellåda.

Mvh
Men lösningen är att få datorn att anbringa oljetrycket på "rätt" sätt, alltså mjukvara
Tycker Volvo akut borde lösa problemet.
Sitter med en färdig offert men vart jätte osäker då jag absolut inte vill ha krånglade automatlåda. Orkar inte som vissa andra på forumet hela tiden bevisa för serviceställen att något är fel fast än motorlampa eller dylikt inte lyser.

Mvh
av UltrAslan
#1015238
LazerHawke skrev:köp bilen ni tänkt problemen triggas alltid upp på forum mer än nödvändigt många gånger! det finns nog fler lådor som funkar bra jämfört med dåliga lådor annars skulle inte Volvo sälja några alls.... vissa råkar ut för problem andra inte :)
Jag är tyvärr väldigt kräsen när det gäller allt jag köper. Läser på,tester och frågar tills jag känner mig säker på att det är rätt köp av produkt och märke.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]