Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LazerHawke
#1073937
Perra83 skrev:Idag är alla hugg borta. Fattar inte vad lådan hade för sig i onsdags.

Kan det ha att göra med att ja kört utan AC ett tag för att sedan börjat använda den? Med ACn på höjs tomgångsvarvet.
Bilen har sina dagar precis som vi har våra dagar kan ligga något i det ;)
av voff
#1119263
Är inne på att köpa en V70 Classic D med aut, D3 med 6-stegad eller D4 med 8-stegad. De bilar jag tittat på är tillverkade omkring juli-november 2015.

Efter att ha läst den här tråden vet jag knappt om jag vågar...
av Niclas
#1119287
voff skrev:Är inne på att köpa en V70 Classic D med aut, D3 med 6-stegad eller D4 med 8-stegad. De bilar jag tittat på är tillverkade omkring juli-november 2015.

Efter att ha läst den här tråden vet jag knappt om jag vågar...
Jag har en D4 8-stegad byggd i september 2015 och den är inte sämre än någon annan automatlåda. Man kan när motorn är kall känna några tillfälliga ryck när man kör i ca 25 km/h annars har jag inget att klaga på. :D
Skulle tro att det är relativt riskfritt att köpa den 8-stegade lådan idag
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1119489
voff skrev:Är inne på att köpa en V70 Classic D med aut, D3 med 6-stegad eller D4 med 8-stegad. De bilar jag tittat på är tillverkade omkring juli-november 2015.

Efter att ha läst den här tråden vet jag knappt om jag vågar...
Nu har iaf min bil (8steg) snart rullat in på 6k, den fick en adaption och programvara vid typ 2k, efter det, problemfritt. Var inte jätteilla innan heller, den var lite vilsen ibland bara.
Du har inte nåt att oroa dej för.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1119491
Det är en helt fantastisk låda (8-steg)
Passerade 1700mil i veckan. Efter att ja körde hem ved och hade lådan i sportläge och växlade med paddlarna har lådan växlat i det närmaste perfekt. Finns inte planer på att ja köper en manuell igen!
Användarvisningsbild
av Rillee
#1119524
Hade lite problem i början men efter en adaption så går det bra. Hade precis inne bilen på service då fick jag ny mjukvara till motorn och nu lirar det ännu bättre.
av Favazza
#1186303
Bumpar denna då jag har samma bekymmer.
Bilen är inne nu för att den rycker. De vet inte om det är motor eller växellåda. Eller både och... :shock:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]