Jag har haft min XC70 inne nu för detta här med växellådan. Framförallt var det nerväxlingen från 4:an till 3:an som ryckte extremt ibland.
Bilen går väldigt mycket bättre efter besöket. Växellådan slirar lite mer på växlarna och gaspedalen är inte lika känslig längre.
Känns som en ny växellåda efter besöket, men den är under upplärning/adaptering ännu.
Volvoverkstaden berättade att dom uppdaterat mjukvara och nollställt adaptionen enligt rekommendationer från Volvo på detta problemet.
Av någon anledning finns det ingen arbetsorder på jobbet då det gick på garanti?
Loggar jag in på minvolvo.se så finns det inte heller någon notering om uppgradering av mjukvara :(
Det fanns ytterligare punkter och fel som skulle åtgärdas, men som verkstaden inte hittade felet på eller inte beställt reservdel till.
Känner mig allmänt tveksam till allt. Borde inte alla uppdateringar av mjukvara registrerats???
Tror bara att dom adapterat min växellåda och lämnat ut bilen igen?
Jag vet att det finns extrem kompetens på Volvocars, men blir så jävla tveksam på hur det når ut till enskilda tekniker på verkstäder?
Ska dit nästa vecka och få delarna ersatta som dom missat att beställa, men vad känner ni andra duktiga om det här med mjukvaran?
Hade gärna sett att dom uppdaterat alla komponenter då min är en tidig MY14 och vill att min D4 VEA ska gå perfekt?
Hade varit underbart att få lite uppdateringar från någon anställd på Volvo när det släpps viktiga/nödvändiga förbättringar rent allmänt vad det gäller mjukvaror i bilar:-)