Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#994146
Hej,

Eftersom tre år har passerat så börjar det bli dags att byta tjänstebil. Jag har de senaste åren åkt runt i en fullmatad Volkswagen CC med aut. och 4-motion. En bil som jag har varit väldigt nöjd med sett till komfort och utrustning.

Men eftersom jag nu måste byta så har jag börjat snegla mot Volvo och främst V60. Jag har sedan tidigare varit väldigt svag för R-design på V60:in.
Dock så va jag inne i helgen och provade Cross Country:n och fick ett väldigt gott intryck av den, den gav mersmak och även sambon uppskattade den.

Det finns många fördelar med tjänstebil! Men baksidan i detta fall stavas budget, jag har 311500:- netto att röra mig med, vilket ger ett brutto på drygt 350.000:-

Frågan är vad man väljer för dessa pengar? Vad är mest bil för pengarna?

Mina krav är egentligen automat och önskvärt är AWD.

Det verkar förmånligt just nu att ta en Business Edition. Men det som jag inte blir riktigt klok på är det när gäller "vanliga" Business Edition. Är att det bara verkar ingå parkeringsvarnare bak? Kan det stämma att om jag tar en momentum med business edition, så får jag bara varnare bak? Detta i en bil för över 300.000:-

Jag behöver ha lite förslag och uppkast på roliga och potentiella val?

Tack på förhand.
#994154
V60CC är i mina ögon det sämsta val man kan göra med V60. Bara plast och inget egentligt mervärde mekaniskt. Dessutom högt prissatt i jämförelse med övriga utrustningsalternativ.
#994155
Ja V60 CC är ny så den är väl lite dyrare, finns tyvärr inget prisvärt Ocean racepaket till den heller.
Förmodar att en V40 CC T4 AWD oceanrace business edition pro är för liten för er?
#994164
Alla är vi olika. V60 CC är den enda Volvo som jag överhuvudtaget tittat på nu när tjänstebilen ska bytas ut.

Men jag anser mig behöva den högre markfrigången. Om man inte ser någon nytta med det är de flesta högre bilar meningslösa. Dyrare, tar mer bränsle och har generellt sämre vägegenskaper än "vanliga" bilar.
#994171
W.A.P.E. skrev:Ja V60 CC är ny så den är väl lite dyrare, finns tyvärr inget prisvärt Ocean racepaket till den heller.
Förmodar att en V40 CC T4 AWD oceanrace business edition pro är för liten för er?
Tack för återkopplingen från er båda. Jag inser att CC:n gör en merkostnad från en "vanlig" V60.
Tyvärr måste jag erkänna att jag på det sättet är en aning fåfäng och gärna vill ha något som är lite annorlunda, därav CC alt. R-design.

Men jag sitter och räknar och upptäcker att det nästan går att få in en V60 T5 Ocean Race Business Ed. Pro.
Vilket känns som ett väldigt intressant alternativ också..

Vad missar man med Ocean Race kontra Summum?

Tyvärr är V40:in i minsta laget! Även om jag gärna hade tagit en sådan!
#994175
Om du trycker på i:et i online-konfiguratorn på volvos hemsida så ser du vad som ingår i respektive utrustningsnivå.

Summon ger utöver Momentum:
• Aluminiumfälgar: "Pallene" 7x17" med däck 215/50 R17W
• Elmanövrerad förarstol med minne för stol och ytterbackspeglar och tiltfunktion vid backning
• Innerbackspegel "frameless" med automatisk avbländning
• Keyless Drive, nyckellöst start- och låssystem
• Klädsel: Läder Comfort
• Rails i "Silver Metal"

OR ger utöver Momentum enbart annat utseende, ingen "utrustning"

Och ang. din fråga om vad som ingår i BE:
I Business Edition ingår uppgradering till Momentum och
innehållet motsvarar Teknikpaket med Sensus Connect High Performance 7"

• Digitalt kombi-instrument med 8" TFT skärm
• Parkeringshjälp, bak
• Uppgradering ljudanläggning , Sensus Connect High Performance, 7" färgskärm
#994197
konig skrev:Om du trycker på i:et i online-konfiguratorn på volvos hemsida så ser du vad som ingår i respektive utrustningsnivå.

Summon ger utöver Momentum:
• Aluminiumfälgar: "Pallene" 7x17" med däck 215/50 R17W
• Elmanövrerad förarstol med minne för stol och ytterbackspeglar och tiltfunktion vid backning
• Innerbackspegel "frameless" med automatisk avbländning
• Keyless Drive, nyckellöst start- och låssystem
• Klädsel: Läder Comfort
• Rails i "Silver Metal"

OR ger utöver Momentum enbart annat utseende, ingen "utrustning"

Och ang. din fråga om vad som ingår i BE:
I Business Edition ingår uppgradering till Momentum och
innehållet motsvarar Teknikpaket med Sensus Connect High Performance 7"

• Digitalt kombi-instrument med 8" TFT skärm
• Parkeringshjälp, bak
• Uppgradering ljudanläggning , Sensus Connect High Performance, 7" färgskärm
Fel, OC ger dig
*Unik läderklädsel med OC-logga och sportstolar
*Rails "silver metal"
*Dekorinlägg silkmetall, jalussit i mitten är i silver och instegslist med text "Volvo ocean race"
*Portunus 17"
*Metalliclack ingår
*Viktigast av allt, OC-logga i Sensusdisplay :D
Senast redigerad av 1 Volvordesign89, redigerad totalt 0 gånger.
#994201
Ocean Race tycker jag ger en hel del utrustning utöver en momentum
Summum ger väl i stort sett bara elmanövrerad förarstol +keyless men då saknas istället sportläder metalliclack o tygmattor som finns i OR så frågan är vilken som är billigast i slutändan om man lägger på detta så en summum eller ocean race blir likvärdigt utrustad
Service Renault Scenic 2003

Det låter som ett rätt kul projekt att[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]

Ni som har koll, hur är läget? Så[…]

Öppna bilen

Nähä, testade nyss, och sån tur at[…]