Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robinlimmared
#992199
Hej! Någon som vet huruvida den nya facelift spaken i plast med belysning funkar i en v60 12a med den gamla läderknoppen? Funkar det att bara byta knoppen ? Eller behöver man byta hela spakstället? Och sen undrar jag även med belysningen isåfall om det är färdigdraget eller om man behöver koppla något själv ?

Hittade denna förövrigt på jb https://www.bildelsbasen.se/?index=defa ... d=28279881
Användarvisningsbild
av ER
#992224
Samma som på V70+II, byte av spakställ är första pusselbiten för att få belysta knoppen pga ändrat läge för mauella växlingen så den sitter där man känner det mera naturligt.
av robinlimmared
#992229
ER skrev:Samma som på V70+II, byte av spakställ är första pusselbiten för att få belysta knoppen pga ändrat läge för mauella växlingen så den sitter där man känner det mera naturligt.

Första pusselbiten, är det något mer ?
Användarvisningsbild
av ER
#992260
I V70 tråden finns hela förloppet beskrivet av batmac, tydligen var detta inte så populärt tillval då jag inte hittat många kompletta set begagnade mer än dom två jag och ECCY har.
av robinlimmared
#992301
ER skrev:I V70 tråden finns hela förloppet beskrivet av batmac, tydligen var detta inte så populärt tillval då jag inte hittat många kompletta set begagnade mer än dom två jag och ECCY har.

Fast på jb finns de ju hur många som helst kompletta
av Uninium
#992333
robinlimmared skrev:
ER skrev:I V70 tråden finns hela förloppet beskrivet av batmac, tydligen var detta inte så populärt tillval då jag inte hittat många kompletta set begagnade mer än dom två jag och ECCY har.

Fast på jb finns de ju hur många som helst kompletta
Med vanliga knoppen ja,för jag hittar ingen med den belysta.
av robinlimmared
#992360
Uninium skrev:
robinlimmared skrev:
ER skrev:I V70 tråden finns hela förloppet beskrivet av batmac, tydligen var detta inte så populärt tillval då jag inte hittat många kompletta set begagnade mer än dom två jag och ECCY har.

Fast på jb finns de ju hur många som helst kompletta
Med vanliga knoppen ja,för jag hittar ingen med den belysta.
Jaha okej! Men förstod inte varför man va tvungen att byta kretskort riktigt ? Är det endast för att få växelindikatorn att lysa , eller det "vita" ljuset med ? Är den helt släckt utan de?

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]

Ni som har koll, hur är läget? Så[…]

Öppna bilen

Nähä, testade nyss, och sån tur at[…]