Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
#986009
På baksäternas stolsrygg finns 2 kassetter med utdragbart nät som jag antar är till för att hålla baggage på plats. Men hur tusan fäster man detta nätet, kan inte hitta någonstans där det verkar vara förberett för detta!
av ansjo
#986021
I sidan på taket, det är väl ett lastskydd mot att få lasten i nacken vid hård inbromsning...hade detta på min V70 -08, men på mina XC70-08 och -13 var det ett fast i stål som fälldes upp. Om jag nu inte missuppfattat dig... :roll:
av yuphin
#986034
Aha då vet jag...tack! känns ju helt onödigt, skulle vilja ha stålgallret istället, som jag hade på xc70 innan..
Användarvisningsbild
av Perra83
#986045
yuphin skrev:Aha då vet jag...tack! känns ju helt onödigt, skulle vilja ha stålgallret istället, som jag hade på xc70 innan..
Dra bort kassetterna och montera ett stålgaller. Det första ja plockade ur min V60 var just rullgardinen och lastnäten.
av III
#986057
Gillar ni inte nätet? Jag tycker det är toppen de få gånger jag lastar högre än ryggstödet. Ska ju tåla lika mycket som gallret. Fast jag har inte lyckats använda det med fällt säte. Når då inte upp.
av svensen
#986405
Kassetten kan fint sitte der om du har stålgitter også. Dersom du for en anledning har så stor last at du behøver å felle ned baksetene, slår du bare opp stålgitteret først, slår ned baksetene, trekker lastenettet ut av kassettene og fester det i de fremre festene. Mvh Sven
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#986413
III skrev: Fast jag har inte lyckats använda det med fällt säte. Når då inte upp.
Jodå det ska gå bra man får bara använda lite mer kraft för att dra ut nätet hela vägen :)
av III
#986623
~Kalle~ skrev:
III skrev: Fast jag har inte lyckats använda det med fällt säte. Når då inte upp.
Jodå det ska gå bra man får bara använda lite mer kraft för att dra ut nätet hela vägen :)
Jag var tvungen att gå ned och testa. Du har helt rätt. Är som en extra fjäder bromsar. Bara att ta i mera så kommer hela nätet ut och når upp även vid fällt säte. Toppen. Tack för infon. Att jag inte testade det innan.....
av yuphin
#987603
Dessa är helt ok inser jag nu..dock jobbiga att titta på i den inre backspegeln...
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]