- mån 29 jun 2015, 10:10
#985474
Hej,
bilen har gått 1600mil på 6 månader och jag planerar att byta motorolja och filter.
Enligt en servicetekniker på Bilia så måste man in och "0-ställa" något efter att oljan
är bytt. Det krävs också ett special-nyckel för oljefiltret. Enligt tekniern så vill man
inte att "obehöriga" skall kunna byta torkarre och fylla på spolarvätska på bilen.
Tycker det låter konstigt att bilen varnar efteråt och att det krävs ett besök hos Volvo för
att "0-ställa".
Ni som har bytt motor olja själv (på en181 hk, D4204T5 FWD ), signalerar bilen efteråt och krävs det
en specialnyckel till oljefiltret?
Hur kollar ni oljenivå vid påfyllning då det inte finns en oljesticka?
bilen har gått 1600mil på 6 månader och jag planerar att byta motorolja och filter.
Enligt en servicetekniker på Bilia så måste man in och "0-ställa" något efter att oljan
är bytt. Det krävs också ett special-nyckel för oljefiltret. Enligt tekniern så vill man
inte att "obehöriga" skall kunna byta torkarre och fylla på spolarvätska på bilen.
Tycker det låter konstigt att bilen varnar efteråt och att det krävs ett besök hos Volvo för
att "0-ställa".
Ni som har bytt motor olja själv (på en181 hk, D4204T5 FWD ), signalerar bilen efteråt och krävs det
en specialnyckel till oljefiltret?
Hur kollar ni oljenivå vid påfyllning då det inte finns en oljesticka?