Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#971623
BennyL skrev:Varför kopplar ni inte in telefonen via USB? Fungerar hur bra som helst, ser låten, kan byta och rulla direkt med rullen på ratten... BT använder jag för att ringa med... :roll:
Mig veterligen så spelas inte Spotify upp genom USB, åtminstone inte genom Spotify-appen till Android.
BennyL skrev:Varför kopplar ni inte in telefonen via USB? Fungerar hur bra som helst, ser låten, kan byta och rulla direkt med rullen på ratten... BT använder jag för att ringa med... :roll:
Mig veterligen så spelas inte Spotify upp genom USB,
#971625
Tråkigt pakorum. Jag har inga planer på att ge upp BT än. Anledningen att jag inte använder sladd är för att slippa sitta och mecka med kablar så fort man sätter sig i bilen. Med BT så är det ju bara att skutta in i bilen, starta och musiken fortsätter i samma spellista som sist man använde spotify.
#971814
pellz0r skrev:När jag köpte bilen fick jag den nyservad...har dock inte en aning om de alltid gör mjukvaruuppdateringar då? Går det att se någonstans i bilen vad den har för mjukvara inladdad osv?
Infotainment delen uppdateras inte vid service
#972201
Jag har samma fenomen fast med Wimp. Det är till 99% något med telefonen för det ger mig samma hackande ljud när jag lyssnar med vissa trådlösa hörlurar via BT. Har senaste programvara i bilen och resultatet är samma med den som med den gamla programvaran. Skulle helt klart säga att felet ligger i telefonen.
#972212
I mitt fall spelar det inte nån roll tyvärr, är samma oavsett telefon. Men bluetooth-audion är helt hysteriskt långsam i sensus på min bil också, fungerar extremt dåligt faktiskt. Hackar, titelvisandet släpar efter och ibland uppdateras det inte alls, står kommunikationsfel rätt ofta när man startar bilen osv. Har knte heller betydelse hur/var jag har telefonen heller.
#1018321
Någon som har fått mer info från Volvo om vad som kan vara fel?

Jag har nu testat detta lite mer med följande resultat:
1. Sony Z3C, Samsung S5 mini och iPhone 5S hackar alla i min V60 (olika form av störningar men alla får spel efter 20-30 min)
2. Använde samma Sony Z3C i en hyrbil (Hyundai SantaFe Sport) för några långa resor under en hel vecka, utan det minsta antydan till problem

För min del ser det onekligen ut att problemet ligger hos Volvo. Får väl ta en sväng förbi verkstaden för att se om det finns någon fix.
#1018389
Jag tycker också att jag upplever små korta avbrott/hack i ljudet ibland.
Jag kör iPhone 6 med senaste iOS.

/P
Vakuumklocka ECC

Någon som vet hur man kan laga en läcka[…]

Schuko My25

Har kört med shuko i 2år har hus fr&ari[…]

Har försökt hitta ett OEM, men vet inte […]

Som tidigare skrivits så har du möjligh[…]