Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matt23
#977437
Enligt polestar själva så beror bristen på optimering på bromsspecifikationen för V60 D4 awd mot andra. Vem ljuger för vem. Om ja fick till bilderna ska ena vara v60 D4 awd å andra xc70 D4 awd
Bilagor
image.jpg
image.jpg (118.23 KiB) Visad 331 gånger
image.jpg
image.jpg (111.78 KiB) Visad 324 gånger
Användarvisningsbild
av crumpets
#977517
De drog nog bara till med nåt.... Förra årets V60 D4 AWD lär ju knappast haft biffigare bromsar än årets.
Användarvisningsbild
av meko
#977565
Trist historia det här. Blir ju inte roligare av nonsensförklaringar heller. Som att bromsarna inte skulle palla den högre effekten. :shock: Skandal på min ära!

Måste maila Polestar jag också och se vad jag får för svar! :D (Och ja, jag undrar på riktigt vad orsaken egentligen är!?) Sen som sagt så kan man ju inte tvinga nån att sälja nåt. Synd bara att de exkluderar just mig och att jag inte förstår varför! :evil:
av mikebike
#977567
När jag frågade om optimering av växellådan fick jag ett rakare svar, att det är Volvo som bestämmer vad Polestar får sälja.
Användarvisningsbild
av mikeman
#977732
ef98dpa skrev:Även om det är en BMW på biden så kanske detta kan vara ett altenativ? http://www.blocket.se/gavleborg/Nyhet_S ... m?ca=5&w=1
Det känns sådär att öka D3-D5 till 500 nm, håller det verkligen? Om motorn nu skulle klara det utan problem (och bränsleförbrukningen minskas som de skriver), varför har inte Volvo redan skrämt upp D5an till 500 nm och kört D4 på kanske 440 nm redan? Skeptisk men är också nöjd med D4 i ursprungsskick, åtminstone till S/V60.
av ef98dpa
#977735
mikeman skrev:
ef98dpa skrev:Även om det är en BMW på biden så kanske detta kan vara ett altenativ? http://www.blocket.se/gavleborg/Nyhet_S ... m?ca=5&w=1
Det känns sådär att öka D3-D5 till 500 nm, håller det verkligen? Om motorn nu skulle klara det utan problem (och bränsleförbrukningen minskas som de skriver), varför har inte Volvo redan skrämt upp D5an till 500 nm och kört D4 på kanske 440 nm redan? Skeptisk men är också nöjd med D4 i ursprungsskick, åtminstone till S/V60.
Motorn kör på 440nm i D6:an och klämmer ur 220hk
http://www.volvocars.com/se/bilar/model ... ifications

Jag har ju lyckats konstatera att det endast är mjukvara som skiljer d5 Twin Engine från D6 och då är ju detta ett alternativ för att få upp effekten...kanske.
av Twendor
#978776
Jeg har en V60 D4 VEA my15.
Bestilte i sverige tid for service og en Polestar optimering, da bilen snart er1 år.

Fikk da følgende beskjed angående Polestar: " så tilhandahåller ej Volvo og Polestar effektoptimering for Norsk. reg. bilar på norsk marknad. Är ej godkänd. Dermed opphør Volvos motorgaranti att gälla."

Hva skal man gjøre? Har 4 år med garanti igjen på bilen?

Skal man optimere med RICA optimering og få mere effekt enn Polestar, man forlorar endå garantien?

Eller skal man ta sjansen på Polestar og miste motorgarantien, da dette er godkjent i alle andre land?

Kan man forlora garanti på noe som Volvo har godkjent. !!!!

Twendor
av Lövet
#978783
Om Polestar inte är godkänt av Volvo i Norge så försvinner motorgarantin garanterat. Däremot skulle jag inte vara särskilt orolig för att trimningen skulle förstöra någonting eftersom det är Volvo själva som gjort den...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Tack! :) 12 dagar får ses som helt ny hos […]

Som jag nämnde-kolla ärvärderna p&a[…]

Har samma dimension och hade också Nokia hak[…]

Problem underrede framstol 740 88a

Jodå. Tack för tipset. Problemet ä[…]