Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#968922
titanum skrev:
Zanders skrev:Alla Volvo tillverkade efter v46 -14(?) inte helt säker på veckan där men där någonstans saknar den orangea dioden/lampan.

Ok vet du om det är samma strålkastarinsats och fördragen koppling, så att man bara kan köpa dioden/lampan och montera i?
Ingen aning tyvärr!
#1074761
Perra83 skrev:Någon som vet något mer om det går att få dom att lysa på sena MY15 och MY16, och 17?
Skulle vilja ha dom tända på min Vita MY16.
Eller kan ja byta strålkastare med svärfar som har en MY14 där dom lyser?

Bild
fick till mig att detta ej gick när jag var inne med min my15
#1077956
Det är någon chassiavgränsning på detta. Det är samma strålkastare och styrenhet, det ända som kan skilja är mjukvaran. Själva led lampan sitter i strålkastarna, och lyser om man lägger ström på dom!
Förstår inte varför dom tagit bort det, när det fortfarande står i både instruktionsboken och på deras hemsida att det finns sidomarkeringsljus..
#1146815
Jag bumpar tråden då jag gärna vill ha "funktionen" också.

Jag har konstaterat att den orange ledslingan i strålkastaren fortfarande fysiskt finns i strålkastarna på min bil. Alltså måste det ju på något sätt gå att tända dom. Någon som vet om det går genom programmering att göra detta?
#1147225
Kan det vara för att vissa marknader, USA tex, kräver orange sidomarkeringsljus och att man då använder samma lamphus?

Europeiska marknaden kräver det inte och då skippar man momentet att koppla in funktionen?

Gör kanske en hel del tid på alla bilar som görs till Europa och med ett Lean-tänk gäller det att kapa sekunder i produktionen..
#1147241
Ja har ytterst svårt att tro att det gör någon skillnad i produktionstiden att koppla in sidomarkeringsljusen.
Sidomarkeringsljusen är mycket större på den amerikanska marknaden, så det bör inte vara orsaken. Skulle tippa högre på att det är någon dum EU-regel som Volvo plötsligt tagit hänsyn till.
#1147295
KrilleW skrev:Ja har ytterst svårt att tro att det gör någon skillnad i produktionstiden att koppla in sidomarkeringsljusen.
Sidomarkeringsljusen är mycket större på den amerikanska marknaden, så det bör inte vara orsaken. Skulle tippa högre på att det är någon dum EU-regel som Volvo plötsligt tagit hänsyn till.
yepp eu-direktiv fick jag till mig när jag själv va inne o kollade upp detta

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]