Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
#902410
Jag har beställt min, en T3 Ocean Race. Försa dagen jag fick mail till volvologgingen stod det att prel lev var v. 18 2015!!! Alltså i April nästa år! Då tänkte jag annullera hela skiten :) Skulle jag få den i April, då kan jag lika gärna vänta och beställa en i augusti och ta en 2016 istället :)

Men sedan en dag efter på en lördag stod det v.2. Tycker dock fortfarande över 3 månaders väntetid är sjukt långt :) Hoppas dock det inte riktigt stämmer. För säljaren sa ca 7 veckor just nu till mig, men han vet dock inte å andra sidan om dom har halva personalen sjukskriven i Volvofabriken:)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#903269
Redan i början av april/ slutet av mars tror jag det är, då kan man beställa MY16, och få leverans före semestern. annars runt årsskiftet brukar det komma vinterhjul + dragkrok på köpet. Känner på mig att Volvo kommer med en liten facelift till MY16. Att på hela 60-serien byts grillarna ut och att dom får den nya volvo-loggan plus grill liknande nya XC90. ;)
av Meco
#903275
simonhalmstad skrev:Redan i början av april/ slutet av mars tror jag det är, då kan man beställa MY16, och få leverans före semestern. annars runt årsskiftet brukar det komma vinterhjul + dragkrok på köpet. Känner på mig att Volvo kommer med en liten facelift till MY16. Att på hela 60-serien byts grillarna ut och att dom får den nya volvo-loggan plus grill liknande nya XC90. ;)

Det tror jag inte, jag tror V60 får sin facelift om ca två år när den nya plattformen börjar tillverkas på allvar. Dessutom fick V60 en facelift för MY2015.

Visst är det väl så att MY2016 kan börjas beställas från augusti nästa år? Så har det väl varit förut?
Användarvisningsbild
av ersj
#903309
Meco skrev:
simonhalmstad skrev:Redan i början av april/ slutet av mars tror jag det är, då kan man beställa MY16, och få leverans före semestern. annars runt årsskiftet brukar det komma vinterhjul + dragkrok på köpet. Känner på mig att Volvo kommer med en liten facelift till MY16. Att på hela 60-serien byts grillarna ut och att dom får den nya volvo-loggan plus grill liknande nya XC90. ;)

Det tror jag inte, jag tror V60 får sin facelift om ca två år när den nya plattformen börjar tillverkas på allvar. Dessutom fick V60 en facelift för MY2015.

Visst är det väl så att MY2016 kan börjas beställas från augusti nästa år? Så har det väl varit förut?
S60/V60 kom som facelift till MY14, alltså redan sommaren 2013.
Jag beställde min MY15 i början på juli och då hade de gått att beställa ganska länge redan.
S60/V60 får nog ingen större facelift (några smådetaljer möjligtvis) innan den ersätts med en helt ny modell på den ny plattformen. Vi får se.
av JST
#903424
Kite skrev:Beställde en V60 D4 Volvo ocean race den 2 september och beräknad leverans är v43.
Intressant!
Jag beställde en V60 T5 Ocean Race den 22 aug och jag har också beräknad leverans v43. Fast jag antar att det går typ 20 st D4:or på varje T5:a så de kanske har en högre byggtakt på dessa?
Hur många har du i kön framför dig? Just nu har jag 1895st framför mig i kön och jag ligger på första produktionssteget på Leveransstatus. Där har jag iofs legat någon v eller två så det har möjligen halkat efter verkligheten lite grand.
av Meco
#903469
Beräknade lev.tider verkar ju snurriga. Det är nu mer bilar före i kön för mig än det var i morse :) I morse: 6288 st, just nu: 6482 st

Tror man ska ta deras kalkyler med en nypa salt, allt verkar kunna hända.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 203

Om du kör live data så kan du fö[…]

Ja alltså den där svarta grejen/ plastl[…]

Ehhhh... Du skriver så här "mes[…]

Du har identifierat rätt sensor. Om du st&ari[…]