Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av OskarOskarsson
#1170437
Jag beställde (köpte? - fast jag har inte betalat ngt än :) ) en
XC60 D4 R-Design (ej-AWD manuell miljöbil :) - gamla model-
len - ej den nya 2018-modellen) - måndag den 20170410 och
säljaren sade det var 2 månaders leveranstid men enligt Volvo
var det från början 24 veckor och numera (ca 3 veckor senare)
uppdaterat till 22 veckor leveranstid - se här
XC60-D€-RDesign.png
XC60-D€-RDesign.png (73.72 KiB) Visad 407 gånger
-->> Detta är alltså vad man skall räkna med?

(Jag förmodar Volvo själva måste veta bättre än säljaren hur
lång leveranstiden är ... .)
av permikael
#1170445
OskarOskarsson skrev:Jag beställde (köpte? - fast jag har inte betalat ngt än :) ) en
XC60 D4 R-Design (ej-AWD manuell miljöbil :) - gamla model-
len - ej den nya 2018-modellen) - måndag den 20170410 och
säljaren sade det var 2 månaders leveranstid men enligt Volvo
var det från början 24 veckor och numera (ca 3 veckor senare)
uppdaterat till 22 veckor leveranstid - se här
XC60-D€-RDesign.png
-->> Detta är alltså vad man skall räkna med?

(Jag förmodar Volvo själva måste veta bättre än säljaren hur
lång leveranstiden är ... .)
Tiden kan och kommer säkert ändras även på minvolvo.se
Jag besällde bil ungefär samtidigt som dig, och har haft v41 som leveransdatum sen den kom in på minvolvo sida.

En nära bekant till familjen köpte en XC60 ungefär samtidigt som vi fick våran nuvarande V60, hans säljare lovade en viss datum då bilen skulle finnas för leverans, men min bekanta skrev in en klausul att om inte bilen fanns den veckan för leverans skulle ÅF stå för en gratis hyrbil.
Mycket riktigt var bilen försenad och familjen fick åka runt i en V60 fram tills deras XC60 var leveransklar (ca 3 veckor).
Kan ju vara bra att förhandla om sådant om man är beroende av en bil en viss vecka..
av Danne63
#1170453
Ja beställde man i typ mars ser det ut som det blir lev Augusti -September säljaren hade pratat med Volvo tydligen.Tveksamt att jag beställt om jag vetat att lev skulle bli ca 6 månder .Hade nog beställt typ en v60 cross country D3 finns en hel del nya i lager automat för 309 000kr.Finns ju en några Xc60 Classic D4 awd i lager om man vill ha en på ca 2veckor och nöjd med den utrustningen .känner en som köpte en v60 vross country lager bil tog 2 veckor(lev från Göteborg till Enköping) och då satte dom på drag och solfilm.Jag har själv beställt Xc60 D3 Classic tycker att en D4 awd var för dyr 40 000' dyrare kör knappt 1000 mil om året .https://www.bilia.se/bilar/sok-bland-va ... dcar=false
av permikael
#1170470
Danne63 skrev:Ja beställde man i typ mars ser det ut som det blir lev Augusti -September säljaren hade pratat med Volvo tydligen.Tveksamt att jag beställt om jag vetat att lev skulle bli ca 6 månder .Hade nog beställt typ en v60 cross country D3 finns en hel del nya i lager automat för 309 000kr.Finns ju en några Xc60 Classic D4 awd i lager om man vill ha en på ca 2veckor och nöjd med den utrustningen .känner en som köpte en v60 vross country lager bil tog 2 veckor(lev från Göteborg till Enköping) och då satte dom på drag och solfilm.Jag har själv beställt Xc60 D3 Classic tycker att en D4 awd var för dyr 40 000' dyrare kör knappt 1000 mil om året .https://www.bilia.se/bilar/sok-bland-va ... dcar=false
Den XC60;in vi beställde var redan orderlagd.
Kunde inte göra många tillval, så fick bli tygmattor och stålgallret. Trotts detta är det leverans i September :shock:
Användarvisningsbild
av Dogfight
#1170593
Jag har fått tid o hämta min nya V60cc på måndag 8e maj :-) var preliminärt v18 så inte så långt ifrån :-)
Dogfight
av 666
#1170601
Min volvo är troligtvis inte att lita på...beställde min xc60 summum sista mars..blev lovad leverans runt vecka 22.
Så här funkar det ..de större återförsäljarna har sedan tidigare förbeställt en mängd olika varianter med olika utrustningar ...sedan har man ett sista datum för ändring av bilorder ..i mitt fall 11 april . Så det ligger mängder av bilar i röret så att säga en ganska lång tid tillbaka . 8)
av lobbysleeper
#1171439
härligt, grattis! ser mycket fin ut :D
Användarvisningsbild
av Dogfight
#1171536
Dogfight skrev:Jag har fått tid o hämta min nya V60cc på måndag 8e maj :-) var preliminärt v18 så inte så långt ifrån :-)
Dogfight
fått ny tid då jag vart sjuk så blir på torsdag 11e istället.... ser fram emot det :-)
Dogfight
  • 1
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 203

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]