Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VildeBill
#1194661
Blev lite besviken igår kväll när jag va in och tittade på minvolvo o ser att dom ändrat tillbaka till v39 igen och 3 veckor till leverans. :x
När jag va in nu på morgonen så hade dom ändrat tillbaka till v38 men även ändrat till 2 v till leverans.
Hur fasen kan dom få det till att det bara är 2 veckor till v38?
Eller har jag fattat det fel?
Är det så att bilen skickas från Gent om 2 veckor?
av permikael
#1194662
VildeBill skrev:Blev lite besviken igår kväll när jag va in och tittade på minvolvo o ser att dom ändrat tillbaka till v39 igen och 3 veckor till leverans. :x
När jag va in nu på morgonen så hade dom ändrat tillbaka till v38 men även ändrat till 2 v till leverans.
Hur fasen kan dom få det till att det bara är 2 veckor till v38?
Eller har jag fattat det fel?
Är det så att bilen skickas från Gent om 2 veckor?
Den tiden som står är ju när du skall kunna få bilen.
På min stod det 5veckor igår till W41, vilket om man räknar inte stämmer, och mycket riktigt idag stod det 6 veckor till w41 :lol:

Men som tidigare skrivit skall man ta både leverans veckan och antal veckor kvar lite med en nypa salt, är ju svårt för Volvo Centralt att veta hur mycket tid din lokala ÅF har för att göra bilen leverans klar osv.

Vet att en kollega hade status "på väg till Volvo handlare" när han redan hade fått bilen.
av permikael
#1194663
EbbevonVolvo skrev:
permikael skrev:

Hehe! Göteborg är väl en ganska stor stad :)
Man skall ju kanske inte lita på veckan som står nu när bilen verkar vara byggd, jag har inte valt drag, tror eventuellt att lastgallret monteras hos ÅF annars skall det bara vara att "ge" mig bilen :)
Vi får la se..
Göteborg, där landar väl båten från Gent?
Det känns som om du kommer få din bil före mig. :-O)
Vi får la se :-DD

Nu fick jag ett mail om att bilen var byggd i Gent, men ingen ny info som jag inte redan visste :)
av Danne63
#1194816
Från vecka 38 till 39 igen ,man börjar bli allmänt trött nu .Hade man vetat det i mars hade det nog inte blivit någon beställning ?:-/
av GustenGuldbagge
#1194853
Jag beställde i förra veckan en V60 D5 Laddhybrid (Summon, svart metallic, inga konstigheter).
Försäljaren på Upplands Motor sa att leveranstid var ca 13v. Alltså början av dec, om jag hade tur i slutet av
november. Jag fick nu efter att alla papper var påskrivna en ny leveranstid av Volvo som nu säger 36v, alltså mitten av maj.
Om detta stämmer, kan det var nog för att häva köpet och söka en annan bil, eller att ställa krav på Upplands Motor att dom får stå för ersättningsbil under tiden? Jag känner mig minst sagt lite lurad och kommer ju att få en hel del ökade kostnader pga detta. Någon med erfarenhet av liknande?
Användarvisningsbild
av joel80
#1194858
Sa försäljaren 13v eller vecka 13?!

Låter ju som extremt lång leveranstid!
Måste ju blivit något fel. För mig tog en beställning av en D5 TE Summon från 15:e september till 25:e november, alltså ca 10-11 veckor.

Det var snart två år sen, så det är ju helt annat tryck nu, men 36v skulle jag inte acceptera. :(
Användarvisningsbild
av joel80
#1194953
Måste ju vara nått fel! Så lång leveranstid har dom typ aldrig haft.

Du får höra med säljaren. :???:
av Danne63
#1195161
Danne63 skrev:Väldigt hattande fram och tillbaka i dag v38 igår v39 i morgon är det väll 39 igen. ?:-/ ?:-/

Japp stämde v39 = igen men samtidigt står det att den är på väg till min Volvohandlare låter länge . :?:
Bilagor
IMG_0527.PNG
IMG_0527.PNG (798.51 KiB) Visad 536 gånger
  • 1
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 203
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]