Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
#904519
Mikaels80 skrev:Jag instämmer, riktigt tråkigt att detta verktyg inte är någotsånär pålitligt. Hade varit väldigt kul om det funkat, sista 3 veckorna har jag loggat in flera ggr per dag, har inte gått att stilla nyfikenheten :D
Min bil kommer dock att levereras 5 veckor tidigare än vad den första leveransinformationen angav :D :D :D
Ah intressant, när ändrades din levtid, är det nu senaste tiden? Efter 3 veckor?
Användarvisningsbild
av Kite
#904594
JST skrev:Jag tror inte man ska bry sig om den där siffran över huvud taget, utan ta sikte på preliminär leveransvecka. Vad jag förstår så tar de lite höjd där, så att man ofta får den en vecka tidigare vilket man i så fall kan se som en bonus.
Kolla alltså på beräknad leverans istället!
Som du säger så får man mer lita på leveransvecka men då är ju samtidigt köplatsen helt meningslös och tillför egentligen ingenting mer än ångest.

Leveranstiden har kortats 1v totalt för mig, ursprungligen var det 7v och leverans v44 men för 2v sedan flyttade de fram till v43.
av TureMagnusson
#904831
Jag har nyss beställt V60 D4 Ocean Race, Svartmetallic, Blond läderklädsel, Automat, Klimatpaket Volvo On Call, Parkeringshjälp fram/bak, Sensus Navigation

6527 före i kö tills bil byggs i Torslanda
18 veckor till leverans
(beräknad v.7)

...och jag som räknat med 8 veckors leveranstid... Det kommer att bli en lååång vinter!
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#904846
Ja, kan säga att jag har nu levtid beräknad v.1. Hade det varit en dag längre hade jag nog annullerat ordern och väntat ytterligare 5 månader för att få nästa årsmodell :) Tycker vecka 1 i januari är för långt bara det. Nu ser jag att detta verkar ändras till det bättre för vissa, andra inte. Så jag hoppas.
Användarvisningsbild
av Kite
#904959
Nu gick kön från 1500 igår söndag till att den nu 06:30 måndag morgon är byggd, märklig kö men ska bli kul att snart se bilen :)
av JST
#904969
Kite skrev:Nu gick kön från 1500 igår söndag till att den nu 06:30 måndag morgon är byggd, märklig kö men ska bli kul att snart se bilen :)
Wohooo samma här!
Våra bilar står nog fan efter varandra på bandet...
Användarvisningsbild
av Strebern
#904975
Beställde en V60 T6 förra måndagen (V40), idag står det 5861 bilar före, leverans V48 (totalt ca 9 veckors leveranstid från att jag beställt)
av spelkvist
#904976
2230 i kö, bilen är på steg 1 i produktion"din volvo börjar byggas" 2 veckor till leverans på torsdag, hoppas den blir klar till v44 som lovat, börjar tröttna på att cykla.
bilen beställdes förövrigt 25 augusti! så 9 veckors leveranstid
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 203

Du behöver göra en kalkyl över dina[…]

Är det ett fel ni beskriver? Är det inte[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsma[…]

Som ämnesraden antyder har jag nyligen bytt s[…]