Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonteskane
#1163498
Imorgon är sista datum för ändring av bilorder. Vi vill ändra färg från Electric silver till Bright silver.

Är risken stor att en ändring av färg i sista stund får leveranstiden att sticka iväg? Just nu är det 7 veckor kvar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av pianoman74
#1163508
jonteskane skrev:Imorgon är sista datum för ändring av bilorder. Vi vill ändra färg från Electric silver till Bright silver.

Är risken stor att en ändring av färg i sista stund får leveranstiden att sticka iväg? Just nu är det 7 veckor kvar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
De beror nog på vad de är för förändring, tror väl att lacken inte skulle spela så stor roll
av lobbysleeper
#1163547
Jag fattar inte varför systemet inte direkt kan säga hur lev.tiden påverkas vid ändringar i ordern... allt styrs ju från datorer, materialtillgång/orderkö etc, systemet borde ha alla parametrar och värden för att räkna om lev.tiden.
jag skulle inte våga ändra så här i sista minuten när man redan väntat så länge... men ska man köra bilen ett par år så vill man ju trivas med t.ex färgvalet så... svårt val.
av jonteskane
#1163551
lobbysleeper skrev:Jag fattar inte varför systemet inte direkt kan säga hur lev.tiden påverkas vid ändringar i ordern... allt styrs ju från datorer, materialtillgång/orderkö etc, systemet borde ha alla parametrar och värden för att räkna om lev.tiden.
jag skulle inte våga ändra så här i sista minuten när man redan väntat så länge... men ska man köra bilen ett par år så vill man ju trivas med t.ex färgvalet så... svårt val.
Jag håller med, hade varit fantastiskt bra om man direkt fått veta om en ändringen påverkar lev tid. :)

Jag misstänker att det som kan ställa till det extra mycket är om lev ligger när semesterperiod. Då är väl risken att en ändring flyttar fram lev några extra veckor. :(
av Geoham
#1163563
jonteskane skrev:Imorgon är sista datum för ändring av bilorder. Vi vill ändra färg från Electric silver till Bright silver.

Är risken stor att en ändring av färg i sista stund får leveranstiden att sticka iväg? Just nu är det 7 veckor kvar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bör inte påverka leveranstiden för mycket kan man tycka. Men varför byta från electric silver till brighy silver? Electric silver är en mycket snyggare färg tycker jag iaf...
Användarvisningsbild
av Dogfight
#1165522
Hmmm igår stod det att det var 5 veckor kvar till leverans beräknad v 20 idag står det två veckor kvar leverans v18, hoppar en del i leveranserna tror jag. Först var det v17 sen v21 sen v20 o nu v 18....står den e på väg till handlaren nu....Brukar det vara så hoppande beräkningar?
Dogfight med V60cc T5 på väg.
av permikael
#1165537
Efter mycket funderande, framför allt på om hela familjen får plats eller ej, så beställde vi I förra veckan en ny XC60 Classic D3 Automat Momentum, Klimat+Volvo On call, Lastvagnspaketet, lastgaller & tygmattor.
Jag kommer sakna våra nuvarande sportstolar i skinn, samt det svarta innertaket.. Bilen vi beställde var redan orderlagd, så det går inte att göra några direkta ändringar.
Bilen har inte dykt upp i minvolvo än, men säljaren sa att jag borde nog ställa in mig på att få den runt Augusti – September!
Tur att dubbelvagnen vi köpte gick in i V60:in 
av permikael
#1165722
permikael skrev:Efter mycket funderande, framför allt på om hela familjen får plats eller ej, så beställde vi I förra veckan en ny XC60 Classic D3 Automat Momentum, Klimat+Volvo On call, Lastvagnspaketet, lastgaller & tygmattor.
Jag kommer sakna våra nuvarande sportstolar i skinn, samt det svarta innertaket.. Bilen vi beställde var redan orderlagd, så det går inte att göra några direkta ändringar.
Bilen har inte dykt upp i minvolvo än, men säljaren sa att jag borde nog ställa in mig på att få den runt Augusti – September!
Tur att dubbelvagnen vi köpte gick in i V60:in 

Nu har bilen kommit in i MinVolvo.
Står fortfarande "orderlagd", men beräknad leveranstid Vecka 41, alltså 25 Veckor kvar (!), inte dåligt för en utgående modell.
Får hoppas den tiden går ner framöver... :roll:
av lobbysleeper
#1165846
Wohoo! Idag uppdaterades statusen, 1 vecka tidigarelagd leverans (v21 nu). (P)
  • 1
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 203

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]