Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ice71
#1174455
Ändrades idag till att bilen är på väg till handlare.
Hur länge kan det tänkas ta innan man får hämta bilen då tro?
Ska inte ha något gjort på bilen på verkstad innan leverans. Fixar drag själv senare.
av christian6321
#1174616
Ice71 skrev:Ändrades idag till att bilen är på väg till handlare.
Hur länge kan det tänkas ta innan man får hämta bilen då tro?
Ska inte ha något gjort på bilen på verkstad innan leverans. Fixar drag själv senare.

Ring och kolla med säljaren. På min stod det på väg till handlare fast den redan stog hos handlaren. det stog fortfarande på väg till handlaren efter jag hämtat ut bilen t.om
av lobbysleeper
#1174893
Äntligen hämtat bilen (well, igår eftermiddag).
Det enda jag har att visa upp är den obligatoriska, osexiga, bilden från leveranshallen;
Bild

Men tajmingen igår var optimal, fick en köpare på gamla bilen så den såldes, och idag blir det premiärkörning med långresa norröver i landet :)

Fick inte till blåtandsuppspelningen från min iphone, eller det fungerade men lågt och dåligt ljud, hmm.. :???:
Via usb lät det bra dock.
av spinoff
#1174977
Äntligen kan man se början på slutet på en lång väntan. Beställde min XC60 D4 AWD Summon 10/2 (vecka 6). Idag ändrades status till byggd med planerade leverans inom 3v (fick även ett e-mail från min säljare om att det snart var dags att boka tid för avhämtning) :D .
Enda detaljen som skall fixas av återförsäljaren är Polestar trimning.

En fördel med en lång väntan är att man har gott om tid :D (att sälja bilen som ersätts samt hitta bra "deals"/lösningar på nödvändig kringutrustning tex takbox, lasthållare, drag etc).

En nackdel med en lång väntan är att man har gott om tid :roll: (att tänka , vissa lösningar blir lätt lite "overkill").
av Niclas
#1175183
lobbysleeper skrev:Äntligen hämtat bilen (well, igår eftermiddag).
Fick inte till blåtandsuppspelningen från min iphone, eller det fungerade men lågt och dåligt ljud, hmm.. :???:
Via usb lät det bra dock.
Drog du upp volymen på telefonen? Lätt hänt att glömma det :wink:
av Danne63
#1182840
Lite lugnt i den här tråden.Är det någon som beställt en Xc60 D3 hur länge fick ni vänta från beställning till leverans?känns segt nu beställde i mars och nu är det nästan bara halvvägs 12veckor kvar. :shock:
Användarvisningsbild
av snowi
#1182920
Danne63 skrev:Lite lugnt i den här tråden.Är det någon som beställt en Xc60 D3 hur länge fick ni vänta från beställning till leverans?känns segt nu beställde i mars och nu är det nästan bara halvvägs 12veckor kvar. :shock:

Du kan följa byggnationen på MinVolvo.

Själv har man problemet med att min XC60 beräknas vara klar 5v tidigare än planering..vilket ställer till det
för min planering med nuvarande bil! :shock: :-DD
  • 1
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 203
Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]

Hur i hela friden ska man bära sig åt f[…]

Stigande tomgång.

B230fb, 940 91.a. Inga felkoder och ingen lampa.

En ny motor i snitt var 15000 mil... Det blir int[…]