Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wenne87
#1165911
Då har den blivit byggd! Så nära nu, men på g till din volvohandlare, det är först när den har lämnat Göteborg eller när den lämnat Gent? Hur lång tid brukar det ta däremellan?=)
Användarvisningsbild
av coachen
#1165915
wenne87 skrev:Då har den blivit byggd! Så nära nu, men på g till din volvohandlare, det är först när den har lämnat Göteborg eller när den lämnat Gent? Hur lång tid brukar det ta däremellan?=)
22/3 ändra min till byggd i Gent. Står kvar på samma status än. Beräknad leverans vecka 18
av wenne87
#1165918
coachen skrev:
wenne87 skrev:Då har den blivit byggd! Så nära nu, men på g till din volvohandlare, det är först när den har lämnat Göteborg eller när den lämnat Gent? Hur lång tid brukar det ta däremellan?=)
22/3 ändra min till byggd i Gent. Står kvar på samma status än. Beräknad leverans vecka 18
Ok, jag har v.18 med, så då åker de kanske samma båt, men att de står så länge i Gent... när beställde du?
Användarvisningsbild
av coachen
#1165928
wenne87 skrev:
coachen skrev:
wenne87 skrev:Då har den blivit byggd! Så nära nu, men på g till din volvohandlare, det är först när den har lämnat Göteborg eller när den lämnat Gent? Hur lång tid brukar det ta däremellan?=)
22/3 ändra min till byggd i Gent. Står kvar på samma status än. Beräknad leverans vecka 18
Ok, jag har v.18 med, så då åker de kanske samma båt, men att de står så länge i Gent... när beställde du?
20/12 en KE...när beställde du?
av wenne87
#1165967
coachen skrev:
wenne87 skrev:
coachen skrev: 22/3 ändra min till byggd i Gent. Står kvar på samma status än. Beräknad leverans vecka 18
Ok, jag har v.18 med, så då åker de kanske samma båt, men att de står så länge i Gent... när beställde du?
20/12 en KE...när beställde du?
25/1 så över månaden längre.... kan det varatt de har R-Design dagar i fabriken?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av snowi
#1166216
permikael skrev:
permikael skrev:Efter mycket funderande, framför allt på om hela familjen får plats eller ej, så beställde vi I förra veckan en ny XC60 Classic D3 Automat Momentum, Klimat+Volvo On call, Lastvagnspaketet, lastgaller & tygmattor.
Jag kommer sakna våra nuvarande sportstolar i skinn, samt det svarta innertaket.. Bilen vi beställde var redan orderlagd, så det går inte att göra några direkta ändringar.
Bilen har inte dykt upp i minvolvo än, men säljaren sa att jag borde nog ställa in mig på att få den runt Augusti – September!
Tur att dubbelvagnen vi köpte gick in i V60:in 

Nu har bilen kommit in i MinVolvo.
Står fortfarande "orderlagd", men beräknad leveranstid Vecka 41, alltså 25 Veckor kvar (!), inte dåligt för en utgående modell.
Får hoppas den tiden går ner framöver... :roll:

Gratulerar!

Då är vi 2 som kommer få några av de allra sista XC60 som lämnar Gent :-)-)

(Min lev tid är beräknad V39-41)
av snickaren73
#1166619
Jag beställde min 2017-01-25 vecka 4 och den blev byggd 2017-03-25 alltså vecka 12 och står fortfarande vecka 16 kvar på samma status... Direkt när den blev byggd så var beräknad leverans vecka 17 men detta uppdaterades efter några veckor till vecka 16 för att på senaste uppdateringen 2017-04-12 förra veckan hoppa tillbaka till leverans under vecka 17....Vi får se när nästa uppdatering sker men förhoppningsvis så blir det att den är på väg till din Volvohandlare. Det skulle kännas skönt att veta säkert vilken vecka den levereras med tanke på försäljning av nuvarande kärra....
av snickaren73
#1166791
snickaren73 skrev:Jag beställde min 2017-01-25 vecka 4 och den blev byggd 2017-03-25 alltså vecka 12 och står fortfarande vecka 16 kvar på samma status... Direkt när den blev byggd så var beräknad leverans vecka 17 men detta uppdaterades efter några veckor till vecka 16 för att på senaste uppdateringen 2017-04-12 förra veckan hoppa tillbaka till leverans under vecka 17....Vi får se när nästa uppdatering sker men förhoppningsvis så blir det att den är på väg till din Volvohandlare. Det skulle kännas skönt att veta säkert vilken vecka den levereras med tanke på försäljning av nuvarande kärra....
Jaha, då skramlade det till i "Min Volvo" leveransuppdateringen, TILL DET SÄMRE TYVÄRR, nu står det att bilen är på väg till Volvohandlare men att den skall levereras vecka 19 helt plötsligt :evil:
av permikael
#1167163
snowi skrev:
permikael skrev:
permikael skrev:Efter mycket funderande, framför allt på om hela familjen får plats eller ej, så beställde vi I förra veckan en ny XC60 Classic D3 Automat Momentum, Klimat+Volvo On call, Lastvagnspaketet, lastgaller & tygmattor.
Jag kommer sakna våra nuvarande sportstolar i skinn, samt det svarta innertaket.. Bilen vi beställde var redan orderlagd, så det går inte att göra några direkta ändringar.
Bilen har inte dykt upp i minvolvo än, men säljaren sa att jag borde nog ställa in mig på att få den runt Augusti – September!
Tur att dubbelvagnen vi köpte gick in i V60:in 

Nu har bilen kommit in i MinVolvo.
Står fortfarande "orderlagd", men beräknad leveranstid Vecka 41, alltså 25 Veckor kvar (!), inte dåligt för en utgående modell.
Får hoppas den tiden går ner framöver... :roll:

Gratulerar!

Då är vi 2 som kommer få några av de allra sista XC60 som lämnar Gent :-)-)

(Min lev tid är beräknad V39-41)
Tackar, ja det borde vara bland dom sista bilarna?
Min status har inte uppdaterats sedan den 12 April, hoppas att den kan hoppa tillbaka några veckor.
  • 1
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 203

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]

Både och iofs, men i det här fallet &a[…]