Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wendtm
#855371
Det var lite tråkigt, då får man alltså plussa ihop alla småsträckorna man kört och all förbrukning uder dessa sträckorna för att få fram ett snitt?
hoppas att d kommer nån uppdtering till färddatorn där man får ett snitt presenterat..:P
Användarvisningsbild
av FSandstrom
#855648
wendtm skrev:Det var lite tråkigt, då får man alltså plussa ihop alla småsträckorna man kört och all förbrukning uder dessa sträckorna för att få fram ett snitt?
hoppas att d kommer nån uppdtering till färddatorn där man får ett snitt presenterat..:P
Nja, du kan markera alla och skicka till dig som t.ex. en excelfil eller csv, sen summera när du får filen. Det tar inte många minuter att få ihop alla resor :)
av Primus
#890415
Det bilbyte jag står inför tar aldrig slut. Nu när jag äntligen kommit mig för att sätta igång processen för inköp av en V60 D4 aut så vill arbetsgivaren att jag överväger en D6... Here we go again...

Jag har varit väldigt intresserad av en D6 men dragit mig för priset och bagageutrymmet. Vi skulle klara oss väldigt ofta med en D6 men ibland behöver man ju lite bagage. Så frågan är om ni som kör D6 kan bedöma om en familj med en fyraåring klarar en weekendresa utan att fälla en del av baksätet?
Användarvisningsbild
av StringerBell
#891184
Kommer dieselmotorn någonsin upp i arbetstemperatur?
av Primus
#896852
Har en fundering kring hur ni gör med laddning på "stan". Hur länga avser ni att stå parkerade för att det ska vara värt att ladda vid en publik laddstolpe?
Användarvisningsbild
av FSandstrom
#896941
På en timme får man ju i 2-2.5 kWh vilket är drygt 25% det är helt klart värt tycker jag, men mindre än 30 min känns lite lite...
Användarvisningsbild
av joel80
#896962
Sitter oftast inte laddstolpplatserna rätt bra till så det ändå är vettigt att köra en laddning på säg 20 min om man har nått ärende... Tycker det känns som att laddstolparna och de dedikerade platserna ofta ligger bäst till efter handikapplatserna. :)
Användarvisningsbild
av Turritops
#898846
Varje Wh är välkommen men för att jag ska tycka att det är vara mödan värt att dra fram sladd etc så ska jag nog räkna med att stå där någon timme.
Användarvisningsbild
av PowerBlue51
#902624
Hej Hybridåkare!
Jag har kört en V60 D6 Laddhybrid sedan juni 2013, nu ca 4 000 mil totalt. Hemma går bilen så gott som ALLTID på el, men jag använder alltid SAVE-funktionen vid längre Motorvägskörningar och sparar elen till målet om det är tätort.
Dieselförbrukningen ligger totalt på 5,46 L/100 km.
Nyligen körde jag ett "elbilsrally" i Danmark och tog mig 8,6 mil på 17 kWh (varav 6 kWh var egengenererade) och 2 L diesel.
Min erfarenhet är att man bör använda Förkonditioneringen för att bilen ska fungera optimalt.
Har nu också installerat Poolstar-optimering vilket gör bilen ännu roligare att köra, för nu har man 300 hk.
PROBLEM?
Navigatorn, men det har ju inte med V60 att göra. Det är ett Volvo-problem!
Problem med bromsarna där bromsfunktionen har fallit bort vid två tillfällen på grund av fel på givarna. Man får då ett "roligt" meddelande: "Din bromspedal har fått en ny funktion! Kontakta omedelbart verkstad!"
Just nu står bilen på verkstad då det läcker kylvätska från kylsystemet.
av Primus
#902775
PowerBlue51 skrev:Hej Hybridåkare!
Jag har kört en V60 D6 Laddhybrid sedan juni 2013, nu ca 4 000 mil totalt. Hemma går bilen så gott som ALLTID på el, men jag använder alltid SAVE-funktionen vid längre Motorvägskörningar och sparar elen till målet om det är tätort.
Dieselförbrukningen ligger totalt på 5,46 L/100 km.
Nyligen körde jag ett "elbilsrally" i Danmark och tog mig 8,6 mil på 17 kWh (varav 6 kWh var egengenererade) och 2 L diesel.
Min erfarenhet är att man bör använda Förkonditioneringen för att bilen ska fungera optimalt.
Har nu också installerat Poolstar-optimering vilket gör bilen ännu roligare att köra, för nu har man 300 hk.
PROBLEM?
Navigatorn, men det har ju inte med V60 att göra. Det är ett Volvo-problem!
Problem med bromsarna där bromsfunktionen har fallit bort vid två tillfällen på grund av fel på givarna. Man får då ett "roligt" meddelande: "Din bromspedal har fått en ny funktion! Kontakta omedelbart verkstad!"
Just nu står bilen på verkstad då det läcker kylvätska från kylsystemet.
Tack för dina rader. Vad betyder förkonditionering? Och när bromsarna strular, vad händer då? Är det laddningen som inte fungerar eller själva bromsen?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 59

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]

XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag ko[…]

Solenoiden byter man bara. Den går inte att […]

Hej! Vet att på Volvo V50 kunde man sät[…]