Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xylen
#960391
Hej

Jag har ett dilemma jag har tänkte att byta in min V70 automT mot en xc60. Jag har letat i två månader och när jag äntligen hittade en som inte hunnit bli såld med önskad spec ( väldigt kräsen) så saknades det en ända sak och det var automat...... Hur är den manuella lådan? Bilen i fråga är en xc 60 D3 awd 2012. Jag provade en Volvo V70 2009 D5 med manuell låda tidigare men det var vedervärdigt. Något annat,tänka på vid köpa av xc60 ?
av mikebike
#960463
Jag kör hellre manuell än sliromat, men ännu hellre bensin än diesel. AWD är ett krav.
Därför blev det automat denna gång, eftersom Volvo inte anser att bensin, AWD och manuell låda är någon gångbar kombination.
Vi får se vad det blir nästa gång...
av Mccartney
#960477
Har man kravet att man vill ha automat, hade jag aldrig betalt 200000-400000kr och fått en manuell. Då hade jag hellre tummat på andra saker typ elstol, driver alert m.m
Användarvisningsbild
av MartinS
#960870
Grattis! Manuell rocks!
av SurfarHy
#961025
Hade det inte varit för andrahandsvärdet hade jag nog också tagit manuell.
Automaten kommer dock vara bekväm med bakåtvänd barnstol i framsätet. (Plocka napp osv)
Användarvisningsbild
av MartinS
#961049
SurfarHy skrev:Hade det inte varit för andrahandsvärdet hade jag nog också tagit manuell
Köper du bil till nästa ägare?
av berrabus
#961224
SurfarHy skrev:Hade det inte varit för andrahandsvärdet hade jag nog också tagit manuell.
Är andrahandsvärdet högre för en automat och isåfall ungefär hur mkt?

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]