Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GustavE
#950742
SRDL skrev:
Mccartney skrev:Idag stod det att min v60 är byggd och levereras från Torslanda:) När tror ni den dyker upp hos ÅF?
Andra har bekräftat att det tar ca 2 veckor.
Går nog fortare från Torslanda.
För mig tog det 6 dagar från steg 7 "Din Volvo testas" till att jag hade plockat ut bilen och hade den hemma :D
Så från steget "Din Volvo är på väg" kanske det tar 5 dagar om det är lika som för mig.
Både jag och andra har skrivit det förr, men det tål att upprepas. När bilen var hemma i mitt garaget visade Min Volvo: Köplats ca 2000
Så om ÅF inte är en som trasslar borde du lätt ha din T6 nästa helg :D
Användarvisningsbild
av Zanders
#950755
Min byggdes natten mån-tis. Åf ringde på onsdag och kunde hämta den på torsdagen veckan efter. Den byggdes i torslanda och hämtades hos volvobil som ligger precis brevid.
av SRDL
#952234
mrtdi skrev:Nu gick min från fas 1, plats 2562 till färdigbyggd under tiden jag var inne på Min Volvo.
Så nu är det bara att hoppas att transporten går snabbt från Gent.

Bild

Har du fått din bil eller fått något datum av säljaren?
Beställde min blivande en vecka efter dig.
3238 bilar före i kön just nu.

Snart så...
av mrtdi
#952255
SRDL skrev:
mrtdi skrev:Nu gick min från fas 1, plats 2562 till färdigbyggd under tiden jag var inne på Min Volvo.
Så nu är det bara att hoppas att transporten går snabbt från Gent.

Bild

Har du fått din bil eller fått något datum av säljaren?
Beställde min blivande en vecka efter dig.
3238 bilar före i kön just nu.

Snart så...
Det står fortfarande "Din bil är byggd och på väg att levereras från Gent" på min Volvo.
Pratade med ÅF och han hade som datum den 10-15 Mars i sin dator.
När jag köpte förra bilen fick jag ett datum av ÅF men bilen kom 14 dagar tidigare.
Hoppas det händer samma sak denna gången.
av SRDL
#952356
mrtdi skrev:
SRDL skrev:
mrtdi skrev:Nu gick min från fas 1, plats 2562 till färdigbyggd under tiden jag var inne på Min Volvo.
Så nu är det bara att hoppas att transporten går snabbt från Gent.

Bild

Har du fått din bil eller fått något datum av säljaren?
Beställde min blivande en vecka efter dig.
3238 bilar före i kön just nu.

Snart så...
Det står fortfarande "Din bil är byggd och på väg att levereras från Gent" på min Volvo.
Pratade med ÅF och han hade som datum den 10-15 Mars i sin dator.
När jag köpte förra bilen fick jag ett datum av ÅF men bilen kom 14 dagar tidigare.
Hoppas det händer samma sak denna gången.
Tippar på att du har bilen nästa vecka.
av Mccartney
#953393
Min bil har dykt upp hos ÅF,tog ca 4,5 vecka från beställning tills att den dök upp hos ÅF. Nu tar det ytterligare 1 vecka innan den är klar för att hämtas. Ska dit på måndag och se om vi ska foilera listerna:)
av aknot
#953655
aknot skrev:Min gick precis in i första produktionsstadiet och leveransveckan förkortades med 1 vecka.
V60 D4 Aut Ocean Race med massa lull-lull
Beställd precis innan julafton, ursprunglig leveransvecka 13.
Min bil gick precis från 3429 i kön till färdigbyggd och påväg från Torslanda. :-D
Nu börjar det närma sig!!
av 40424
#953787
Väntat över 5v på min XC60 D4 OR, fortfarande ingen planerad byggstart, är det fler som sitter i samma båt?
Bilagor
image.jpg
image.jpg (260.12 KiB) Visad 513 gånger
av mrtdi
#953803
Bild

Idag fick jag mail från Volvo Car Sverige att bilen är klar och ska skickas från fabriken.
Men bilen är redan levererad dit under helgen, såg den när jag var och tankade.
Var inne och pratade med ÅF idag, får hämta den på Onsdag.
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 203

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen