Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kite
#903489
JST skrev:
Kite skrev:Beställde en V60 D4 Volvo ocean race den 2 september och beräknad leverans är v43.
Intressant!
Jag beställde en V60 T5 Ocean Race den 22 aug och jag har också beräknad leverans v43. Fast jag antar att det går typ 20 st D4:or på varje T5:a så de kanske har en högre byggtakt på dessa?
Hur många har du i kön framför dig? Just nu har jag 1895st framför mig i kön och jag ligger på första produktionssteget på Leveransstatus. Där har jag iofs legat någon v eller två så det har möjligen halkat efter verkligheten lite grand.
Kötiden verkar märklig och jag har funderat på vad den egentligen visar, för den minskar inte lika mycket per dag som jag tycker kapaciteten i fabriken borde vara. Den har även ibland minskat under ex helg och jag trodde inte de jobbade helg i fabriken? Jag har 1895 före mig i kön jag med, vet inte om det är ett märkligt sammanträffande eller om de verkligen kommer tillverka dem samtidigt. Får se hur mycket det går ner på kötiden resten av veckan, tycker det borde vara dags att leverera snart :)
Användarvisningsbild
av Rillee
#903495
Från minvolvo.volvocars.se
Kod: Markera allt
Vad påverkar min byggtid och kösiffra?
När din bil orderläggs får den en planerad byggvecka/dag som är baserad på en rad saker. Dessa kan vara utifrån vilken typ av bilmodell, motor, växellåda och tillägg du valt. Men även byggkapacitet och tillgång av material och komponenter spelar in och påverkar byggtid och kösiffra. Produktionskö utgörs av det antal bilar som är före i tur att börja byggas.

Vad påverkar leverans?
Produktionen löper på i takt med att nya order kommer in. I samband med semester i fabriken kan din kösiffra öka, eftersom orderinflödet är kontinuerligt, men produktionen är stängd. I vissa lägen kan din orders kösiffra öka av andra anledningar, t.ex. kopplat till material eller komponenter. Kösiffran justeras löpande baserat på information från våra fabriker. Din planerade leveransvecka påverkas dock inte av detta. Om den skulle försenas beror det i så fall på akuta produktionsproblem eller materialbrist, som vi informerar dig om.
"Kösiffran justeras löpande baserat på information från våra fabriker. Din planerade leveransvecka påverkas dock inte av detta."
hur går det ihop?
av Mikaels80
#903520
Det var 1697st före mig i kön, 2 timmar senare så var bilen byggd och status hade ändrats från steg 2 till 7. Så en viss felmarginal finns där tydligen
av JST
#903538
Mikaels80 skrev:Det var 1697st före mig i kön, 2 timmar senare så var bilen byggd och status hade ändrats från steg 2 till 7. Så en viss felmarginal finns där tydligen Bild
Där ser man! Jag tänkte precis att det kan säkert hända att det går snabbare på slutet. Vi får se vad som händer med min.
Hur lång tid tog det sen tills du hämtade ut bilen?
Användarvisningsbild
av Vojje
#903550
Mikaels80 skrev:Det var 1697st före mig i kön, 2 timmar senare så var bilen byggd...
det är kanske så man skapar 1698st s.k. måndagsexemplar :shock:
av Meco
#903728
Jag fattar ändå inte logiken. För mig blir antalet före mig i kön fler och fler för varje dag!!! Hur sjukt är inte det? Ska man dra i nödbromsen och fråga?:)

Se screenshot, den till höger är levstatus i tisdags, den till vänster är från i dag. I helgen var siffran ännu lägre!
Bilagor
Screen Shot 2014-10-02 at 19.38.30.png
Screen Shot 2014-10-02 at 19.38.30.png (63.53 KiB) Visad 548 gånger
av JST
#903746
Sådär var det för mig också inlandet började sjunka stadigt, vilket var strax efter att den gått in i första produktionssteget.
Havom tålamod!
av 122Sport
#903766
Gick från 899 före i kön till att bilen var färdigbyggd på en timme för ca: 2 veckor sedan.
Och imorgon efter lunch så är det dax att hämta den hos handlaren, S60 Polestar :)
av JST
#903789
Attans... Jag har lovat mig själv att inte kolla för ofta. Igår vid den här tiden var det 1895 före och nu är det 1691. Imorrn kanske den är byggd. Eller inte...

@122Sport; Fan va fett med en Polestar. Grattis till den och ha en riktigt trevlig helg!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 203
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]