Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vardelos
#1234790
Hänger egentligen inte i denna delen av forumet, men lägger in en fråga för min brors räkning.

VOC appen säger att höger ruta fram är öppen, typ alltid.
Han har haft inne den på verkstad men dom sa att det är fel på ”molnet” och inget dom kan göra något åt.
Jag tycker det låter konstigt, det borde vara bilen som rapporterar detta till ”molnet”.

Vad har ni för synpunkter på detta?
Användarvisningsbild
av Funk
#1234808
Jag har någon gång haft samma problem, det löstes genom att "initiera om" rutan i fråga så att bilen fattar att den är stängd och sedan starta om VOC-appen för säkerhets skull..

/Thomas
av Lobocut
#1234960
Du ger dig för lätt, det är inget fel på ”molnet”. Det är något fel i mjukvaran eller hårdvaran I BILEN.
Hota med att reklamera hela bilen om dom inte löser problemet. Kan dom inte fixa, byt hela dörren komplett!
av esonesson
#1234996
Min V60 CC har flera gånger på senaste tiden varnat om att rutan på passagerarsidan varit öppen. Vilket det visat sig att den faktiskt varit. Men så lite att det inte syns, bara hörs i högre hastigheter. Har dock så mycket problem med min bil hela tiden att det inte ens är något jag orkar ta tag i. Men det är ännu en intressant Volvo feature


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av CabBO
#1235042
esonesson skrev:Min V60 CC har flera gånger på senaste tiden varnat om att rutan på passagerarsidan varit öppen. Vilket det visat sig att den faktiskt varit. Men så lite att det inte syns, bara hörs i högre hastigheter. Har dock så mycket problem med min bil hela tiden att det inte ens är något jag orkar ta tag i. Men det är ännu en intressant Volvo feature


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vad är det för problem du har med din bil, förutom fönstret ? Vad är det som krånglar?
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1235087
Hade du fönstret öppet senast du använde bilen då så den ligger kvar med den varningen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av grålle1
#1235119
danielh1025 skrev:Detta händer mig typ varannan gång jag startar VOC appen, väntar man ett par minuter så uppdateras varningen till att fönstret är stängt.
Inte typ varannan, men då och då får jag "fönster öppet" och ibland "baklucka olåst" (eller öppen, minns inte)... men väntar jag på uppdatering (eller trycker på "lås bilen") så försvinner det direkt.
Senast redigerad av 1 grålle1, redigerad totalt 0 gånger.
av Vardelos
#1235197
Baklucka öppen hade jag förra veckan på min då 3v gamla V90.

Jag tryckte på Lås i appen och sprang ut till bilen, det var snöstorm så jag förberedde mig på det värsta.

Men det var snustorrt i bagagen så det var helt klart ett falsklarm.
av erkspeed
#1235541
Jag får samma på min V60 2014 via VOC ibland, fönster öppet, bagage öppet, motorhuv öppen en gång till och med :D
Oftast hjälper det att döda VOC-appen via aktivitetshanteraren i mobilen, starta om den, låta den uppdatera och så står det stängt igen.
Köpråd

Skrev in en annan tråd. Men en hybrid med to[…]

Hej, Som rubriken lyder har min V50 1.6d frå[…]

För det mesta så hoppar den igång[…]

Fått hem en momentnyckel som mäter 5-70[…]