Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1233714
I detta läget när Polestar ger 225hk/460nm ser jag ingen anledning att välja något annat. Det går inte att komma ifrån att det är rätt skönt att veta att Volvo själva utvecklat trim till motorn. Volvo vet ju hur drivlinan är byggd och vad det är för komponenter och marginaler.
av dannesk
#1233718
Derank skrev:Jag kan inte låta bli att förundras över denna kärlek till Polestar, jag undrar vad ni gjorde innan Polestar fanns, Polestar är inget under av mjukvara om ni nu trodde det. Men jag nöjer mig så, det blir för mycket diskussioner och fantasiteorier här annars. En ny bil och man är nojig för garantier kan jag köpa att man tar det, i övrigt finns det ingen som helst anledning.
Ser ingen som påstår att Polestar är något under men programvaran är utvecklad för att hårdvaran ska hålla vilken man nog vill då haverier kostar multum. De flesta vill nog att alla garantier (och goodwill) ska gälla samt motorskadeförsäkringen (oftast 8år eller 12000/16000mil) på bilen inte heller äventyras vilken den gör med annan programvara.

Anser man att man vill ha mer effekt så är det ju fritt att välja något annat men själv ser jag absolut ingen anledning att välja något annat än Polestar då jag inte vill stå utan maskinskadeförsäkring ifall det händer något eller att få trimprogramvaran överskriven vid service.
Användarvisningsbild
av snowi
#1234037
Tycker du att Polestar optimering kostar mycket så hade jag kontaktat Autotech.

Dom har över 25+ års erfarenhet utav optimering på de flesta bilar, men främst Volvo samt Ford.

Har haft alla mina bilar där, kan säga att hemvägen blir betydligt roligare!

Du får även en dosa där du kan ladda in/ur mjukvaran samt söka felkoder och vad jag vet om så har aldrig någons bil strulat efter optimeringen (Steg1)

BSR har ju också ett brett utbud med optimering kompletterat med garantier vid önskemål.

Personligen tycker jag att Polestar är bra, men hade önskat mer effekt, det känns som att den större delen utav deras kostnad är för registrering utav effekten samt garantin och inte själva mjukvaran, men alla tycker olika :D
av sweborn
#1234119
Tycker ni missar lite av Polestars fördel. När man med ett annat trim behöver ljuga (man skriver inte direkt i annonsen att den rullat chiptrimmad av tredje part) vid försäljningen kan man med Polestar istället annonsera ut en bil med en motor motsvarande D5, dvs. andrahandsvärdet ökar istället för minskar.
#1234357
sweborn skrev:Tycker ni missar lite av Polestars fördel. När man med ett annat trim behöver ljuga (man skriver inte direkt i annonsen att den rullat chiptrimmad av tredje part) vid försäljningen kan man med Polestar istället annonsera ut en bil med en motor motsvarande D5, dvs. andrahandsvärdet ökar istället för minskar.
Där hänger inte jag med !
Oavsett trim så ryggar jag iallafall ! Vem betalar mer för en bil med Polestar eller något trim överhuvud taget ?
Köper jag en nyare bil ska den vara original inget annat men med 10,000mil eller över har ingen betydelse om den är väl servad
#1234460
intruder1400 skrev:
sweborn skrev:Tycker ni missar lite av Polestars fördel. När man med ett annat trim behöver ljuga (man skriver inte direkt i annonsen att den rullat chiptrimmad av tredje part) vid försäljningen kan man med Polestar istället annonsera ut en bil med en motor motsvarande D5, dvs. andrahandsvärdet ökar istället för minskar.
Där hänger inte jag med !
Oavsett trim så ryggar jag iallafall ! Vem betalar mer för en bil med Polestar eller något trim överhuvud taget ?
Köper jag en nyare bil ska den vara original inget annat men med 10,000mil eller över har ingen betydelse om den är väl servad
Jag skulle inte rygga för en bil med polestar (även om jag inte skulle dra det så långt som att säga att det ökar värdet för min del), men däremot skulle jag inte köpa en bil med något annat trim.
#1234469
grålle1 skrev: Jag skulle inte rygga för en bil med polestar (även om jag inte skulle dra det så långt som att säga att det ökar värdet för min del), men däremot skulle jag inte köpa en bil med något annat trim.
Håller med, tänker likadant.
av dannesk
#1234515
intruder1400 skrev:Där hänger inte jag med !
Oavsett trim så ryggar jag iallafall ! Vem betalar mer för en bil med Polestar eller något trim överhuvud taget ?
Köper jag en nyare bil ska den vara original inget annat men med 10,000mil eller över har ingen betydelse om den är väl servad
En bil med Polestar är garanterad att fungera utan ökat slitage därav den inte alltför stora effektökningen. Det är mer en motoroptimering än rent trim. Dessutom så gäller alla garantier som vanligt samt goodwill och motorskadeförsäkringar, det gör det inte med BSR, Autotech m.m. som dessutom riskeras att skrivas över när de gör programuppdateringar på Volvo vid service.
#1234589
dannesk skrev:
intruder1400 skrev:Där hänger inte jag med !
Oavsett trim så ryggar jag iallafall ! Vem betalar mer för en bil med Polestar eller något trim överhuvud taget ?
Köper jag en nyare bil ska den vara original inget annat men med 10,000mil eller över har ingen betydelse om den är väl servad
En bil med Polestar är garanterad att fungera utan ökat slitage därav den inte alltför stora effektökningen. Det är mer en motoroptimering än rent trim. Dessutom så gäller alla garantier som vanligt samt goodwill och motorskadeförsäkringar, det gör det inte med BSR, Autotech m.m. som dessutom riskeras att skrivas över när de gör programuppdateringar på Volvo vid service.
Hur tänker du nu ? All trim ökar belastningen av motor oavasett vem som gör den !
Tänk efter nu ! D3an ! Läs o lär om Polestar , först trimma dom inte D3an ! Nu funkar det skit bra ? Gamla D4 o D5 an samma motor o låda men dom skiljer på trimmen ????
Har själv Polestar i min bil men pga garantier vilket jag personligen har givit min åsikt till Volvo om deras lurendrej
#1234618
intruder1400 skrev:
sweborn skrev:Tycker ni missar lite av Polestars fördel. När man med ett annat trim behöver ljuga (man skriver inte direkt i annonsen att den rullat chiptrimmad av tredje part) vid försäljningen kan man med Polestar istället annonsera ut en bil med en motor motsvarande D5, dvs. andrahandsvärdet ökar istället för minskar.
Där hänger inte jag med !
Oavsett trim så ryggar jag iallafall ! Vem betalar mer för en bil med Polestar eller något trim överhuvud taget ?
Köper jag en nyare bil ska den vara original inget annat men med 10,000mil eller över har ingen betydelse om den är väl servad
Skulle vilja säga, de flesta.
Även om just du inte går igång att bilen är Polestaroptimerad så gör de flesta det.
Du kanske märker hur jag skriver.
Att sälja en trimmad bil för några 100 000kr är svårt men när den är optimerad så köar köparna.

Batteri styrka på 12.1 efter vila är in[…]

Är det värt pengarna att montera en s&a[…]

Har nylig byttet sommerdekk og har en god del reso[…]

Det som händer är att den tvekar på[…]