Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
#1181690
Får hoppas det fungerar, men det tar tid att få ner det från USB:minnet
av Primus
#1181695
Yes, det verkar fungera! Men 1 timme och 30 minuter... Tanken var att det skulle vara klart inför första semestertrippen på onsdag. Jag har 20 min till jobbet och åker därifrån på onsdag em. Det blir ca 60 min nedladdningstid... Får ta en låååång omväg hem imorgon...

Tack för hjälp och engagemang!

Ps. Man kan undra vad för processor de satt in i bilen? en 486 från slutet på 90-talet..?
Användarvisningsbild
av CabBO
#1181707
Det finns andra lösningar med att ladda ner och då bland annat när radion är på och bilen parkerad.
I andra trådar här kan du få fler förslag.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=135519
Användarvisningsbild
av Perra83
#1181767
Har uppdaterat navin två gånger via USB utan probs.
Sist satte ja på batteriladdaren i supply läge och lät bilen stå på i tändningsläge i garaget.
Förr när uppdateringar kom på fyra stycken DVD skivor tog det en helg att uppdatera navin.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1181781
Primus skrev:Yes, det verkar fungera! Men 1 timme och 30 minuter... Tanken var att det skulle vara klart inför första semestertrippen på onsdag. Jag har 20 min till jobbet och åker därifrån på onsdag em. Det blir ca 60 min nedladdningstid... Får ta en låååång omväg hem imorgon...

Tack för hjälp och engagemang!

Ps. Man kan undra vad för processor de satt in i bilen? en 486 från slutet på 90-talet..?
Låt bara usb-stickan sitta kvar i bilen.. Du behöver inte ta några omvägar. Den fortsätter att installera från det stället när du stannade bilen.. Så en liten kort halvtimmes semesterkörning så är bilen uppdaterad.. :)
av Primus
#1181897
Kört fram och tillbaka till jobbet idag och det tog cirka 50 minuter. Och cirka 2/3-delar har matats in. Så en tripp till jobbet imorgon borde nästan räcka. Annars är den igång ganska snabbt efter at semestertrippen i morgon em inleds.
av Primus
#1182202
Slutet gott, allting gott! körde tre tre resor till/från jobb. När den lilla minisemestern inleddes med start igår em tog det ca 10 minuter så var nedladdningen klar. Det tog alltså ca 1:15 mot uppgivna 1:30. Så nu har jag en ny karta i bilen. Återigen tack för alla tips och råd.
av Primus
#1182326
Ilduce77 skrev:Gött!

Trevlig semester! Vart bär det av? :)
Nu pratar vi minisemester, men Sörmland runt.. :-O)
Användarvisningsbild
av CabBO
#1182365
Primus skrev:
Ilduce77 skrev:Gött!

Trevlig semester! Vart bär det av? :)
Nu pratar vi minisemester, men Sörmland runt.. :-O)

Lycka till med Navigeringen och att den tar dig Sörmland runt :)
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här &[…]

Är styrenheterna för ABL utbytbara mella[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag upp[…]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)