Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1129405
Provkör, skiljer i karaktär o förbrukning mellan gamla 5-cyl D4 AWD 6-stegs automat och nya 4-cyl D4 FWD 8-stegs.
Priser vet jag inte, tycker vanliga V60 är lite för dyr, CC kanske de kör nån prissänkning på för att hela modellen är gammal. V60 som är prisvärd nu är T3 Kinetic för 239 900:-
Ang färg så gillar jag inte röd på CC, däremot nedan...
Bild
#1129724
Ted68 skrev:Har kört ca 60 mil med min V60 D4 vea 8-stegad automat.Kan ju säga att det valet lär du inte ångra. Vilken tyst motor och växellådan är lika underbar. Sen är det alltid lika svårt med färgen som alltid.
Nice, I valet och kvalet blev det en v60cc i svart metallic. Har ej kört den vanliga d4an, men vean gick riktigt bra.

Varför det blev en CC tillslut? Jo, vanliga v60n fanns överallt, men sällan såg man en cc.
#1129768
Nuigen skrev:
Ted68 skrev:Har kört ca 60 mil med min V60 D4 vea 8-stegad automat.Kan ju säga att det valet lär du inte ångra. Vilken tyst motor och växellådan är lika underbar. Sen är det alltid lika svårt med färgen som alltid.
Nice, I valet och kvalet blev det en v60cc i svart metallic. Har ej kört den vanliga d4an, men vean gick riktigt bra.

Varför det blev en CC tillslut? Jo, vanliga v60n fanns överallt, men sällan såg man en cc.

Grattis till valet av V60CC, svart metallic. Jag har köpt en likadan med svart metallic och får den på onsdag.
#1129770
CabBO skrev:
Nuigen skrev:
Ted68 skrev:Har kört ca 60 mil med min V60 D4 vea 8-stegad automat.Kan ju säga att det valet lär du inte ångra. Vilken tyst motor och växellådan är lika underbar. Sen är det alltid lika svårt med färgen som alltid.
Nice, I valet och kvalet blev det en v60cc i svart metallic. Har ej kört den vanliga d4an, men vean gick riktigt bra.

Varför det blev en CC tillslut? Jo, vanliga v60n fanns överallt, men sällan såg man en cc.

Grattis till valet av V60CC, svart metallic. Jag har köpt en likadan med svart metallic och får den på onsdag.
Tackar, grattis själv ;)

Ser att du har valt D4 AWD. Vad fick dig att avstå från vea?
Byta larmsiren.

Tack för det. :-)

Lös motorlampan och visade det nån fel[…]

Jag bytte från 120 till 150 på min 200[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]