Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1087541
Hej

Efter manualen skulle jeg kunne "disable" den adaptive del af min adaptive farthållare: http://support.volvocars.com/se/cars/pa ... e8009859d8

Citat:
"Skifta från ACC till CC
Med en knapptryckning kan den Adaptiva delen (avståndshållaren) i Farthållaren deaktiveras varvid bilen endast följer den satta hastigheten.
Gör ett långt tryck på rattknapp – kombiinstrumentets symbol skiftar från <billede> till <billede> .
Därmed är standardfarthållaren CC (Cruise Control) aktiverad."

Det virker ganske simpelt ikke på min (Volvo S60, D2 Summum, Aut. MY2014) - og ja, af og til har jeg behov for at brug min farthållare som almindelige Cruise Control :oops:

Virker det på jeres?

Er der en overordnet "setting" i bilen der skal aktiveres først (i menu eller via VIDA?)?

På forhånd tak
#1087548
Jag har en XC70 men det borde fungera lika.
På min bil aktiverar man först den adaptiva farthållaren. När det är gjort håller man in farthållarknappen på ratten i några sekunder. Då skiftar det till vanlig farthållare.
Det fungerar alltså inte om man endast håller inne rattknappen några sekunder, den adaptiva måste vara igång först.
#1088303
keroan skrev: På min bil aktiverar man först den adaptiva farthållaren. När det är gjort håller man in farthållarknappen på ratten i några sekunder. Då skiftar det till vanlig farthållare.
Det fungerar alltså inte om man endast håller inne rattknappen några sekunder, den adaptiva måste vara igång först.
Det virker præcist som du beskrev - fremragende. Troede funktionalitet kunne skiftets når blot bil/motor var startet. Tak for hjælpen.

/Kim

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]