Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Eskimos88
#1073153
Hämta min xc60 idag. Har en liten fråga vad ni anser om min förarstol. Som ni ser på bilden är det en tydlig kant i skinnet. Känner man där så är det en tydlig glipa i skumgummit under skinnet. Det ser inte ut så på passagerar sätet. Tänkte åka förbi säljare imorgon för jag tror att det kommer se ut som skit på sikt.Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1073206
Det där hade jag aldrig accepterat på en ny bil..

Bara för dem att beställa ett nytt säte. Det kommer se värre ut efter något år.
av andersuw
#1073208
Påminner lite om problemet med den ventilerade Inscription-klädseln i min V70 D4 -15. Se här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 41&start=0

Har fått både klädsel och stoppning på båda framsitsarna utbytt på garantin vid det här laget och just nu ser allt bra ut. Jag är dock fortfarande rätt orolig för att problemet kan återkomma så småningom.
Användarvisningsbild
av Derank
#1073221
Eskimos88 skrev:Hämta min xc60 idag. Har en liten fråga vad ni anser om min förarstol. Som ni ser på bilden är det en tydlig kant i skinnet. Känner man där så är det en tydlig glipa i skumgummit under skinnet. Det ser inte ut så på passagerar sätet. Tänkte åka förbi säljare imorgon för jag tror att det kommer se ut som skit på sikt.Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tyvärr kommer det att se ut sådär inom ett år. Men du borde få det utbytt nu iom att bilen är ny. Mina har redan börjat få veck

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av benny10
#1073266
Derank skrev:Tyvärr kommer det att se ut sådär inom ett år. Men du borde få det utbytt nu iom att bilen är ny. Mina har redan börjat få veck.
Förbannat snyggt med skinn (doften förhöjer känslan likaså) men som du är inne på, tyvärr inte med tiden. Blir uttänjt och bubbligt och går liksom aldrig tillbaka.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1073295
Skinndoften i dessa bilar är inte lika påtaglig som i äldre tyvärr. Nu vet ja inte vad inredningen luktar.
Glömde kolla mina stolar tidigare idag. Antar att det är liknade skinn och stolar i V60 kanske lite mindre.
Användarvisningsbild
av Derank
#1073341
benny10 skrev:
Derank skrev:Tyvärr kommer det att se ut sådär inom ett år. Men du borde få det utbytt nu iom att bilen är ny. Mina har redan börjat få veck.
Förbannat snyggt med skinn (doften förhöjer känslan likaså) men som du är inne på, tyvärr inte med tiden. Blir uttänjt och bubbligt och går liksom aldrig tillbaka.
Skin är snyggt och superpraktiskt när man har småkids. Förra bilen såg de dok inge vidare ut efter 3000mil

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]