Moderator: Moderatorer

#1151238
börne skrev:
SBergdahl skrev:
fjohan82 skrev:Beställt Ultima idag, en för invändigt och en för utvändigt bruk. Får se hur det fungerar och vad resultatet blir...
Paint guard plus för utvändigt? Svårt att se att du skulle bli besviken.
Det är kanon, bilen, cykeln & mina vapen får sig en omgång då & då med gott resultat :-)-)

Lite kul då många tävlingskyttar man snackat med undrar över att vaxa vapnet, brukar ju va vapenolja & annat klägg, det fungerar kanon att lackförsegla, ska det skydda en bil som alltid står ute så skyddar det även systemet på ett vapen.

Är sjukt smidigt att lägga sen bara vänta tills det är torrt utan att behöva gno... oavsett vad man behandlar.
Perfekt!

Vad har gjorts mer? Köpt nya lampor till reg. belysningen. Ska ta med led-modulerna till V60n. Åkte förresten förbi och kikade på den, då jag hade förhandlat mig till vinterdäck. Inga nya dock och på okända fälgar, han skulle se vad som fanns på lager. Blev jag förvånad av vad som mötte mig? Minst sagt: En V60 MY17 med 3 "Naos"-fälgar och en "Oden"-fälg. Däcken som satt på hade på sin höjd 2 mm kvar och var helt runda i ytterkanterna.
Bara att hoppas att de fixar detta till leveransen på onsdag, leverera en bil med olagliga däck, nej nej... Annars är det jag som vänder upp&ner på stället. Det kan jag lova...
#1151249
Hmm. Cykeln hade jag faktiskt inte tänkt på men det är ju givet egentligen. Ska provas :)

Jag spolade av bilen. På ovansidan och ner till strax ovanför listerna rinner vattnet av jättefint fortfarande, la på Paint Guard Plus i början av november. Men därunder blir ett lager skit kvar efter bara avspolningen som inte torkar alls lika fort. Vet inte om förseglingen är helt borta där eller bara ingrodd med skit. Lär inte bli bättre förrän jag vårtvättar bilen ordentligt.
#1151338
Kvällen avslutades med en tur till Södertälje. Hittade 4st 17" Njord på Blocket för 1900:-. Inte ett enda märke på dom :-)-) Nu ska de bara få nya dubbfria 235/45/17....
#1151344
Det var väl fan va jag ska missa billiga fälgar på Blocket! :evil: :evil: :evil: :lol:
#1151346
grillchips skrev:Det var väl fan va jag ska missa billiga fälgar på Blocket! :evil: :evil: :evil: :lol:
Jag köpte dom bara för att jag blev så arg när jag såg vad de har skott min nya bil med... :-(O)
Säljaren av denna uppsättning hade blivit totalt nerringd av spekulanter. 8)
#1151349
Helt vansinnigt att din säljare tog "tar vad som finns på lagret" så ordagrant. Så jag förstår dig.
Och att fälgannonsören blev nerringd förstår jag även där, ohyggligt bra pris!
#1151354
grillchips skrev:Helt vansinnigt att din säljare tog "tar vad som finns på lagret" så ordagrant. Så jag förstår dig.
Och att fälgannonsören blev nerringd förstår jag även där, ohyggligt bra pris!
Ja ser den ut så på onsdag får han inte med V50ns 17" Spider med sommardäck. En bra hållhake... :roll:
#1151429
grillchips skrev:Om Spider stannar så tar jag dom! ;)
Ska lägga det på minnet! :wink:

Beställde för övrigt 4 nya Nokian 235/45/17 till Njord-fälgarna idag :-)-)
Man måste ha något i bakfickan att spela med... :roll:
#1151437
Du kommer inte bli besviken på Ultima! :D

Tvätta, torka, lägg på Ultima, vänta - klart! 8) Det fina när det är så enkelt är att du kan lägga på det överallt! I alla dörrgångar osv. :-)-) För ännu bättre resultat så låter du bilen stå (helst i garage) efter första rundan Ultima och låter det härda. Sen lägger du på ett lager till.
  • 1
  • 698
  • 699
  • 700
  • 701
  • 702
  • 1845

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen